De rit naar Karijini via Port Hedland

9 augustus 2017 - Broome, Australië

Woensdag 9 augustus beginnen we de dag met een rustig ontbijtje en komen aan de praat met onze buren. Het zijn twee oudere dames, beide een jaar of 75. Ze hebben allebei hun eigen auto. Deen heeft een busje en de ander heeft een grote fourwheeldrive met een soort kleine oplegger als huisje. Ze reizen beiden alleen door Australië en komen op de meest afgelegen en onbereikbare plekken, twee pittige dames. Heel bijzonder dat ze dit doen en ze zijn allebei nog heel fit en energiek! We vervolgen onze weg naar Port Hedland. De weg is alleen maar rechtdoor en de omgeving is relatief vlak. We stoppen bij het Sandfire Roadhouse en het Pardoo Roadhouse. Ons enige hoogtepunt tijdens deze rit, is een Blue Tongued Lizzard die over de weg kruipt.

In de buurt van Port Hedland zien we de eerste wolkjes weer die we ruim een maand niet in de hemel hadden zien hangen. Dit betekent dat we langzaam het noorden verlaten met het bijhorende droog- en regenseizoen. In Port Hedland koken we in een parkje aan zee en genieten we wederom van een geweldige zonsondergang. Even later zien we ook weer een prachtige maanopkomst. De "staircase to the moon" is hier ook te zien en hij is nog groter dan gisteren. Wat genieten!

Na Port Hedland gaan we zo'n 300 kilometer landinwaarts en verlaten we de kust weer voor een tijdje. Na het avondeten willen we alvast richting Karijini rijden. Achteraf niet zo'n goed idee want we komen de een na de andere roadtrain tegen. Drukkend achter ons en hard passerend. Sommigen doen niet eens hun grote licht uit en verblinden je. Aan deze route liggen blijkbaar allemaal mijnen, we passeren de een na de ander. We stoppen dus uit veiligheid maar na zo'n 150 kilometer bij een rest area.

1. Harriet:
    16 augustus 2017
    Inderdaad pittige dames die zo'n reis nog maken. Mooi dat jullie ze ontmoet hebben!
  2. Benno:
    16 augustus 2017
    Een jaar of 75 en nog heel goed bij.........er gloort hoop !!
  3. Marleen Coopman:
    17 augustus 2017