Whakatane

3 december 2016 - Whakatane, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen stonden we op met een heerlijk zonnetje en hebben we ontbeten aan het strand. We reden op tijd naar Whakatane, de zonnigste stad van Nieuw-Zeeland met de meeste zonuren per jaar! Dit konden we serieus merken aan de warmste dag tot nu toe van onze reis. We hebben heerlijk op een terras een kop koffie gedronken en een cookie-caramel taartje gehad, onze eerste echte delicatesse buiten onze campermaaltijden tijdens deze reis. Waar Nederland volop in de ban van Sinterklaas is kwam er tijdens dit koffie-uurtje een kerstparade voorbij. Een echte vreemde gewaarwording tijdens deze warme lente dag! We kregen dan ook niet echt een kerstgevoel en het moet voor de paradelopers ook echt warm onder de kerstmutsen zijn geweest. Na de parade zijn we opzoek gegaan naar de drie landkenmerken waar Toroa door zijn vader Irakewa naar moest zoeken (Maori verhaal). Eerst gingen we naar de Wairere Falls. Niet de grootste waterval die we deze reis hebben, maar wel de mooiste. Een hele hoge smalle waterval met meerdere lagen en veel rotsen. Daarna gingen we naar de andere twee: de "Muriwai's Cave" (een grot waar 60 Maori's in leefden) en "Pohaturoa" (een steen). Op de waterval na was de rest eigenlijk een beetje teleurstellend en was het verhaal erachter spannender dan het daadwerkelijk is!

Na deze wandeling van twee uur hebben we nog ff over de Boulevard gelopen en zijn we wat winkels ingegaan om vervolgens met ons campertje naar Ohope gereden, een klein plaatsje verderop aan de andere kant van de berg. Hier hebben we een korte wandeling over het strand gemaakt. Vervolgens hebben onze tocht voortgezet richting Gisborne en zijn we halverwege gestopt op een mooie plek tussen de bergen aan een riviertje. Hier is ook de "Howe Truss Bridge". Een brug hele oude houten brug waar je maar met maximaal 10 mensen op mag, omdat die zo verrot is als maar kan. Op onze camping staat een jager met camouflage kleding en een Maori-familie die vuurwerk afsteekt!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    7 december 2016
    Wij genieten met jullie avontuur mee ,fijn dat jullie het zo leuk hebben samen .knuffel van ons xx