Central Coast en Newcastle

7 mei 2017 - Anna Bay, Australië

In de ochtend rijden we door Gosford, mooie plaats waar we doorkomen, we rijden over een heuvel en zien daarachter een hele mooie tropische baai met allemaal palmbomen en in de baai veel zeilboten. Onze tocht langs de kust is begonnen! Vervolgens rijden we langs de Central Coast, waar we stoppen aan een strand om iets te drinken en te genieten van het uitzicht.

Onze volgende stop is Caves Beach, naar onze mening niet zo bijzonder. Dus na een korte stop gaan we door naar Newcastle. Dit is een mooie stad aan het water. We  nemen een kijkje bij "The Bogey Hole", de oudste rock pool van Australië die ooit is gebouwd voor gouverneur Macquarie. Verder is hier ook Fort Scratchley die is gebouwd in 1882 tegen de mogelijke Russische invasie. We hebben hier een mooi uitzicht over de stad en de oceaan.

Vervolgens rijden we naar Anna Bay, waar we op het strand willen kamperen. We kunnen hier alleen over een fourwheeldrive track komen. We hebben deze auto tenslotte niet voor niets gekocht! Het is een spannende weg over diep zand. Op het moment dat we denken bij de bestemming te zijn, kunnen we niet meer verder, de verkeerde afslag. Keren in een smal pad met onze tank is normaal al lastig, maar met dat diepe zand helemaal. De auto veert alle kanten op en onze waterstop van de 25liter watertank ging telkens los, al het water kwijt! Daarna raakten we de hele dop kwijt. Alles schudde los van het dak. Nadat we de goede weg gevonden hadden, bleek dat we over de duinen moesten en over het strand moesten rijden! Giga spannend!! Nu slapen we tussen de duinen en kookten we in de wind en de kou van het strand. Het is hier trouwens om 17.30 uur aarde donker!