Het einde van het courgette-seizoen en vijf dagen Lucky Bay

10 november 2017 - Northampton, Australië

Woensdag 1 november, de dag na het telefoontje dat de prijs is gecrasht. We hebben te horen gekregen dat we tot en met vrijdag de courgettes plukken om alle resterende kratten op te maken. Nog drie dagen vroeg uit bed en knallen dus. Het is deze dagen mega warm en echt afzien. Om 08:30 uur is het al bijna 30 graden en het wordt met de dag warmer. In de avond komen Kelly en een vriend langs. Met Kelly hebben we de Great Ocean Road samen gedaan en een gedeelte van de East Coast in Queensland. Flo en Linda koken deze avond en maken echte Duitse aardappelsalade en gehaktballen. Op zijn Duits dus Kartoffelsalat mit Frikadelle. En waar moeten we altijd aan denken bij dit gerecht? Juist, de carnavalskraker: Dikke Tetten Kartoffelsalat! Natuurlijk kon Tom het weer niet laten om dit nummer te draaien. We eindigen de avond dat met een filmpje van ons allen waar we het nummer in volle borst meezingen. Ook Mick en Davina en de Frenchies die alle vier geen woord Duits spreken. Super grappig!!

We zijn erg blij wanneer het vrijdagmiddag is en het seizoen is afgelopen. Natuurlijk niet voor onze portemonnee, maar wel voor ons welzijn. We zijn erg toe aan een break! Van 25 augustus tot en met vandaag 3 november hebben we bijna iedere dag courgettes geplukt en gepakt. We luidden dit moment natuurlijk in met een heerlijk koud biertje in de brandende zon. We gaan samen met alle backpackers, Mick, Davina en hun dochter Brodie naar de Sunset Hill. Hier drinken we champagne en de zonsondergang is magistraal! Tijdens de terug weg rijden we ceremonieel over de courgette-velden heen! Wat een geweldig gevoel! Hierna kook ik een grote pan Nasi Goreng en hebben we een gezellige avond in Mick en Davina's huis. Natuurlijk met een potje Billionaire.

In de namiddag van zaterdag 4 november help ik Flo met het verbouwen van zijn bed in de auto, hij heeft namelijk geen idee hoe een elektrische zaag werkt. Daarna help ik Tom, de zoon van Mick, met zijn oude over de kop gerolde auto. Hij heeft hem terug gekocht van de verzekering en moet er eerst heel wat reparaties aan doen. Om te beginnen moeten we zorgen dat hij start en de hele motorkap ligt onder de olie en alles is met olie volgelopen. We doen er een nieuwe batterij in, verversen de olie en vervangen alle filters. We starten hem langs en doen de auto direct weer uit, dit proces herhalen we wel twintig keer om de motor te sparen en langzaam alle troep naar de uitlaat te blazen. Wanneer we de auto volledig starten komt er een uur lang alleen maar zwarte rook uit, gelukkig komt er steeds schonere lucht uit. Niet veel later rijden we testrondjes, stap 1 is geslaagd. Mick's zoon is zo blij en doet er een doos bier in. Tegen 18:00 uur kreeg Mick van buurman Mitch een telefoontje of hij twee dronken dames bij hem kon ophalen. De Frenchies gingen voor een rondje hardlopen en eindigden bij Mitch en Phil voor een drankje, die twee kwamen zo grappig thuis. Ze wilden de hele avond dansen, dus hadden we weer een feestje. Izzy, de vriendin van Tom, leerde ze van allerlei andere dansjes en Loes sloot zich bij hen aan nadat ze thuiskwam van haar werk in de pub. Tom en Izzy verlieten onze woonkeuken tegen 02:00 uur, dus dat was weer een bijzondere avond.

Op zondag 5 november reden we in colonne naar Geraldton om alle boodschappen te doen voor onze vijfdaagse trip naar strandhuisje van Mick in Lucky Bay. Per stel werden er vijf kratten bier gehaald en eten voor de hele week. In de middag kapten Flo en Mick al het hout voor de hele week en de auto en boot lagen beiden helemaal vol. Ja de boot ging deze keer mee, iets om naar uit te kijken.

Maandag 6 november was het dan eindelijk zo ver, iets waar we al weken maar uitkeken. Vijf dagen Lucky Bay en het weer was in weken niet zo mooi. Elke dag 32+ graden en geen wolkje in de lucht. Het was dan ook de warmste novembermaand ooit gemeten in Australië. Aangekomen op Lucky Bay zetten we ons kamp op. Mick slaapt zoals altijd in zijn swag onder de sterren. Team Germany slaapt in hun auto, de Frenchies hebben een eigen kamer en wij ook. We pluggen de stroomgenerator in, starten de koelkasten op en pakken het bier en voedsel erin. We laden de boot vol met kreeftkooien en vertrekken zo snel mogelijk naar de baai zelf. Hier leren we van Mick hoe we een boot ter water moeten laten, zodat we het de volgende dagen zelf kunnen. Flo en ik gaan met Mick op de boot en hij leert ons varen. Wanneer we bij het rif zijn gooien we de kooien het water in. Morgenvroeg halen we ze op. We rijden terug naar het kamp voor een lunch, droppen de boot en rijden daarna naar een plek om te boogie boarden. Daarna rijden we naar de hoge zandduinen om daar de zonsondergang te bekijken. Super gezellig allemaal! In de avond hebben we een kampvuur, een barbecue en vertellen we elkaar allemaal de bonus voor de dag.

De volgende dag dinsdag 7 november gaan we eerst in de ochtend boogieboarden. In de verte zien we een aantal dolfijnen, blijft altijd een beetje een speciaal gevoel om deze dieren in het wild te zien. Ook na al die keren! Na een tijdje rijden we terug naar het kamp en zien we twee mannen bij ons kamp staan, iedereen roept: "what the fuck" en als we dichterbij komen blijken het Mitch en Phil te zijn die ons kwamen verrassen. We koppelen de boot achter de auto en samen met Mitch en Phil rijden we naar de baai. We zetten een grote party tent op voor diegenen die aan land achterblijven. Echt wel nodig met die brandende zon. Met de boot halen we de kreeftkooien uit het water. Er zitten heel veel kreeften in, maar helaas kunnen we ze niet allemaal meenemen. Mick neemt namelijk geen vrouwtjes en jongen mee, zodat ze zich kunnen blijen voortplanten. Uiteindelijk houden we acht volwassen mannetjes over. We doen ze in een koelbox met zoutwater en gooien de kooien terug het water in. We genieten de hele middag in de baai. Tegen 16:00 uur rijden we terug naar het kamp en Mitch en Phil gaan terug naar huis. Wij ontkoppelen de boot en gooien de sandboards achterin de truck. De heuvels zijn steil en niet geheel onbelangrijk super droog. We glijden dus lekker hard. Het is geweldig! In de avond hebben we wederom een kampvuur en een barbecue. Ditmaal met onze heerlijke zelf gevangen kreeft. Super lekker! We spelen aan het kampvuur een drankspel en vertellen wederom onze bonus van de dag.

De derde dag in Lucky Bay begint zoals elke dag met een ontbijt gemaakt door Mick. Bacon, eieren, gegrilde tomaten en getoast brood. Super vullend en dat hebben we ook wel nodig, omdat we tegen 10:00 uur al een biertje nemen. We gaan eerst naar de baai zelf, want voor de middag is er geen tot weinig wind, wat het varen makkelijker maakt. We halen de kreeften weer uit het water, maar ditmaal helaas maar één volwassen mannetje. Tijdens het varen op de weg terug naar de baai, spotten we een vin boven het water. Wat zal het zijn... een haai? Even later zien we meerdere vinnen, pff gelukkig geen haaien, want die zwemmen solo. Wat is het dan wel? Het blijken twaalf dolfijnen te zijn!! Ze zijn super nieuwsgierig en zwemmen continue rondjes om de boot. Omsingeld door dolfijnen op nog geen twee meter afstand, ons geluk kan niet op. Loes krijgt tranen in haar ogen van geluk en Tom wil het water in springen, maar Mick raadt dat af. Gelukkig hebben we alles op film!! Dit is echt en super mooi moment!! Na ruim twintig minuten dwalen de dolfijnen af en wij vervolgen onze weg naar de baai. Terug aan land zijn Charlie en Conny natuurlijk super jaloers. Na de kreeft in de koelbox te hebben gedaan gaan we kneeboarden. Met onze knieën zitten we op een bord en hangen we aan een touw achter de boot. Een soort waterskiën maar dan op je knieën. Super gaaf! Mick is super goed en doet zelfs allerlei trucjes. Halverwege de dag gaan we terug naar het kamp. We droppen de boot en laden we de boogieboards in de truck. Ook nemen we de party tent en alle lunch mee. We zetten ons kamp op en hebben lunch. Alles is super chill en gemoedelijk. We hebben een rustige middag op het strand. Aan het einde van de middag gaan we terug naar het kamp en doet bijna iedereen een middagdutje. Ik bereid in tussentijd de camp oven en gooi er courgette, pompoen, aardappel, uien, prei, lamsvlees en worstjes in! Het moet drie uur sudderen op hete kolen. Hierna  gaan Mick, Flo, Linda en ik vissen. Na een tijdje vangt Mick een grote Tailor. Team Germany bereiden hem als een wienerschnitzel met bloem, ei en paneermeel. Een heerlijk aperitiefje. Hierna is de camp oven klaar, wat een heerlijke maaltijd! 's Avonds valt bijna iedereen rond het kampvuur in slaap. Niet gek na drie dagen Lucky Bay!

Dag nummer vier, donderdag 9 november, is de een na laatste dag. Dat betekent dat we de kooien uit het water halen en niet meer terug gooien. We hebben vier volwassen mannetjes, heerlijk voor bij de barbecue. Daarna gaan we weer een aantal ronden kneeboarden. In de middag rijden we naar de lagoon. We zijn hier al een aantal keren geweest en het is niet veel bijzonders. Deze keer is het echter anders. Het is super mooi weer, het water ligt er super strak en glad gestreken bij en op de kade klapt de oceaan met super hoge golven over de rand heen en het water stroomt de lagoon in. Wat een mooi gezicht risicoloos onder de golven over de zandbanken te lopen. We genieten hier tot halverwege de middag tot we honger krijgen en terug gaan voor een late lunch. Na de lunch spelen we een potje Billionaire en komt er iemand spontaan langs die daar ook een plek heeft, maar dan permanent woont. Door de late lunch heeft bijna niemand honger en snacken we alleen wat kreeft en salade.

Op vrijdagochtend gaan we nog een laatste keer boogieboarden. Een excellente keuze, want de golven zijn perfect. Hoog en wild! We genieten nog een laatste ochtend van de zon en vertrekken daarna terug naar de Farm. Alleen Flo en Linda gaan voor een roadtrip naar het noorden en proberen voor Loes haar verjaardag terug te zijn. In de avond moet Loes gewoon weer in de pub werken. Ook hier gaat het leven gewoon door.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam:
    12 november 2017
    Mooie verhalen weer!!! Dikke kus!!!
  2. Annette:
    Super weer 😙👌💪
  3. Lea & Maurice:
    12 november 2017
    Wat een mooie verhalen en foto’s lieverds!!!
    En heel fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie ❤️
    Hele dikke kus van ons.
    En de groeten van Mikai die de verhalen ook nog steeds interessant vindt. Met name de foto’s van alle wilde dieren die jullie tegenkomen.
  4. Marleen Coopman:
    Zucht...ik wil ook naar Lucky bay kreeft eten en dolfijnen spotten :) ♡
    Heerlijke verhalen weer!
  5. Benno:
    13 november 2017
    Mag paps met je mee Marleen?
  6. Andrea:
    13 november 2017
    Wel gezellig daar........ :-))
    Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben!
  7. J van Blanken:
    15 november 2017
    Kinders wat leuke verhalen. Wat een verschil met hier. Buiten is het 9 graden, dus de verwarming aan. Gefeliciteerd Loes! Maak er maar een mooie dag van. Veel plezier. Kusjes voor jou en Tom van oma van Blanken.
  8. Marianne:
    15 november 2017
    Lieve Loes. Gefeliciteerd. Mooie verhalen. Dikke knuffel.
    Marianne vanuit Boxtel.
  9. Mart Van Blanken:
    17 november 2017
    He Loes en Tom, wat een super mooie verhalen weer! lijkt me ook wel wat dat courgette plukken. En L, lekker handig om de koppeling te verwarren met het gas :-)
    fijn om te lezen dat jullie nog steeds genieten! Liefs M en D