Feestmaal op de camping, hangen in Cairns en treuzelen op de Cook Highway

26 juni 2017 - Daintree, Australië

Na onze intensieve duiktweedaagse moeten we even een dagje bijkomen, dus we besluiten vandaag de auto niet te verplaatsen. We rusten een dagje op de campground uit. Na het opstaan zien we dat Terry hier ook heeft overnacht. De Aboriginal man die we in Gladstone op de Auckland Lookout tegenkwamen. We hangen de hele ochtend met hem en André, een hippie uit Tasmanië die heel Australië aan het doorreizen is. In de middag klussen we wat aan onze auto en André komt met het idee om mensen van de campground te vragen om een gezamenlijke maaltijd te maken. Iedereen brengt wat in. In totaal zijn we met z'n twintigen. Wij maken een curry en zo maakt iedereen wat. Een heel leuk idee en het was heel gezellig. André was echt een goede kok, wat hij eigenlijk ook van beroep is en we leren wat handige reiskooktips van hem.

Vrijdag 23 juni hebben we in de ochtend een autogarage opgezocht om een service te doen. We hebben de olie laten verversen, nieuw filter erop, nieuwe koelvloeistof en nieuwe remvloeistof. Een duur geintje in dit land met hoge uurlonen, maar de auto kan er weer een jaartje tegenaan. In tussentijd hebben we de hele dag in Cairns gehangen. Eerst hebben we alle winkelstraten afgestruind en daarna hebben we bij de lagoon gehangen.

De volgende dag, zaterdag 24 juni, zijn we uit Cairns vertrokken en zijn we eerst gestopt bij de Crystal Cascades. Het had de hele nacht geregend, dus het was glad op het pad langs de cascade (rivier). Op onze weg naar de waterval, stopten we omdat er een enorme spin tussen de bomen hing! Hij was zo groot als mijn hand! Even later liep er een dikke hoornkever op het pad. En bij de waterval, zagen we een vel blauwe Libelle, echt een plaatje. De wandeling zelf was niet zo bijzonder. Maar we hebben weer een boel gezien, en dat maakt onze dag toch net een stukje beter! Aan het einde van de middag, hebben we de auto ergens voorbij Palm Cove geparkeerd en aan het water overnacht. We vinden de stranden hier namelijk echt mooi!

Op zondag 25 juni hebben we oprecht niets gedaan, we hebben in totaal vier kilometer gereden. 's Ochtends een paar honderd meter naar Ellis Beach, waar we de hele dag hebben gehangen. We hebben hier ontbeten, op het strand gehangen en twee keer gebarbecued. Heerlijk zo'n rustdagje. Het lot bleek ons goed gezind, want halverwege de dag kwam er een stel uit Papua Nieuw Guinea naast ons zitten, waar we mee aan de praat kwamen. We zijn al een tijdje bezig met voorbereiden en plannen van onze trip naar dit land. Geen enkel reisbureau biedt reizen aan, op een paar cruises en privé-reizen na, maar dat vinden wij geen land bezoeken. We willen de landen wel echt ervaren! Alle reisbureaus geven aan dat het te gevaarlijk is en dat je locals moet kennen, maar dit stel gaf ons inside informatie en hun telefoonnummer mochten we opzoek zijn naar contacten zoals een gids. We werden helemaal enthousiast van hun verhalen over dit ongerepte land. Na het avondeten hebben we de volgende paar kilometers gereden naar onze overnachtingsplek, wederom aan het water.

Vanochtend, maandag 26 juni, zijn we eerst naar Port Douglas gereden, waar we hebben ontbeten bij "Four Mile Beach". Ook hebben we hier een heel mooi oud kerkje aan zee bekeken, super mooi van binnen en buiten. Het was een withouten kerkje en van binnenuit zag je achter het altaar de zee. Het kerkje was omringd door palmbomen, fantastisch gezicht. Hierna hebben we de winkelstraat afgestruind en zijn we verder gereden naar Mosman en even later naar Wonga. Hier hebben we een tijdje onze elektrische accessoires opgeladen en hebben we voor de lunch gebarbecued. Aan het einde van de dag zijn we naar Daintree Village gereden, omdat we morgen met de veerpond naar de overkant van de Daintree River willen, naar Cape Tribulation. In deze rivier schijnen heel veel zoutwaterkrokodillen te zitten, dus we waren op jacht naar deze monsters. Tot ons grote geluk zagen we een exemplaar van ruim vier meter aan de overkant van de rivier op de bedding liggen. Onvoorstelbaar dat zo'n koning van een moordmachine hier zo ontzettend dicht bij de bevolkte wereld woont! Heel bizar en huiveringwekkend mooi! Hierna zijn we, wederom bij een barbecue, wat gaan eten. Echt heel bijzonder trouwens dat overal gratis barbecues zijn en dat ze allemaal zo schoon zijn. Na het eten begon het te schemeren en hebben we een plekje, ver bij het water vandaan, opgezocht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harriet:
    2 juli 2017
    Genoeg bijzondere en mooie dingen weer beleefd!