Happy New Year en einde van het meloenenseizoen

7 januari 2018 - Northampton, Australië

Gelukkig Nieuwjaar en allemaal de beste wensen voor 2018. Onze wensen zijn om nog meer te reizen en van de wereld te zien. Het jaar begint goed, want  op twee januari wordt onze aanvraag voor een verlenging van ons werk- en reisvisum is geaccrediteerd. Dat betekent dat we een jaar langer mogen werken en reizen in het paradijs Australië. Dit, omdat we meer dan drie maanden op een afgelegen plek in de land/tuinbouw hebben gewerkt. We maken het meloenenseizoen bij Mick en Davina nog wel af, omdat we het simpelweg hier heel erg naar onze zin hebben. Het seizoen zal niet lang meer duren, hooguit nog een week. Om ons tweede jaar visum te vieren, besluiten we om met z'n allen te gaan dineren op de Sunsethill. Dit doen we natuurlijk onder het genot van champagne. Tijdens het eten bekijken we de zonsondergang en zien we aan de andere kant de volle maan tevoorschijn komen. De maan is gigantisch en enorm vel!

Op zaterdag 6 januari zit de laatste werkdag van het meloenenseizoen erop. We hebben een paar drankjes en vieren de "cut out". Een cut out komt van het schapen scheren wat hier rond Northampton vroeger de grootste industrie was. Wanneer het laatste schaap van het seizoen geschoren (cut) was, dan was er een groot feest. De volgende dag komt Mick naar ons toe en vertelt dat hij een telfoutje heeft gemaakt. Hij komt tweeëntwintig dozen tekort voor de vrachtwagen, die vanmiddag komt. Beschamend vraagt hij of we nog één keer meloenen plukken. Natuurlijk doen we dat, we zijn hier tenslotte toch. Als we klaar zijn betekent dat een einde aan ons Northampton tijdperk/boerenleven. We hebben hier 4,5 maanden gewerkt, heel erg naar onze zin gehad en heel veel geleerd. We zijn erg close geworden met de Drage Family. Mick en Davina waren fantastisch voor ons en we hebben een leuke tijd gehad met hun kinderen en andere familieleden. We voelden ons dan ook echt een deel van de familie. Overal werden we voor uitgenodigd en waren we welkom. We zijn iedereen dan ook heel erg dankbaar!

Gelukkig is het nog geen tijd voor een definitief afscheid, want we gaan eerst nog een paar dagen naar Lucky Bay en naar het Murchison Station. Heel misschien ook met de boot naar de Abrolhos Islands, maar dat ligt aan het weer.

1. Annette:
    12 januari 2018
    Jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Lijkt mij idd ook vreemd om afscheid te nemen van een geweldige warme familie daar. Jullie verhalen lezen nog steeds heerlijk weg. Veel plezier nog en op naar nieuwe ontdekkingen. Liefs 😚
  2. Benno:
    12 januari 2018
    Dat het nieuwe jaar voor jullie gelukkig wordt ligt voor de hand aangezien jullie nog een jaar in het paradijs mogen blijven/werken. Gefeliciteerd!
    We verheugen ons bij voorbaat over de mooie verhalen die dat weer gaat opleveren!
  3. Willem Husken:
    Tom en Loes,
    Een gelukkig nieuwjaar in een hopelijk goede gezondheid en geniet van elkaar. Wij genieten vooral van jullie belevenissen en ga zo door.
    Groetjes en liefs van Willem en Yvonne
  4. Mart Van Blanken:
    13 januari 2018
    Ha Tom en Loes, super mooie verhalen wederom! Liefs Mart en Denice
  5. Ronald:
    14 januari 2018
    Hallo Loes en Tom,

Selamat Tahun Baruh. Mooi dat jullie nog langer Down under mogen blijven. Betekent dit ook een verlenging van jullie wereldreis van 2 naar 3 jaar ? :)
    Groetjes Ronald
  6. Harriet:
    15 januari 2018
    Fantastisch dat jullie 4,5 maand hebben kunnen werken en heel close met die familie zijn geworden! Veel geleerd en geproefd van de Australische cultuur; geweldig!