Nambung & Yanchep National Park en een avondje Perth

19 januari 2018 - Yanchep, Australië

De wekker gaat om 04:45 uur op vrijdag 19 januari, want we willen met schemering bij de Pinnacles Desert in het Nambung National Park zijn. Na een korte rit arriveren we en kunnen we kiezen tussen de wandeling of de Pinnacles Drive. Dit is een fourwheeldrive track door de Pinnacles Desert. Natuurlijk kiezen we deze track, want we hebben deze auto niet voor niets gekocht. Loes schrijven

Daarnaast zie je met deze route meer dan de wandeling. Later deze dag rijden we naar Lancelin, bekend om zijn duinen en sandboarding. Hier aangekomen moeten we een beetje lachen, is dit zo populair onder toeristen? Sorry, maar wij zijn Lucky Bay gewend, waar de duinen vier keer zo hoog zijn en de kust een stuk ruiger is. Het was in Lancelin ook erg toeristisch dus we zijn hier snel verder gereden. De volgende stop is Yanchep National Park, waar we een lunch aan het meer hebben. Lekker rustgevend! Na de lunch doen we een korte wandeling door de Koala-tuin, waar we er een aantal spotten. Verder is dit park niet heel bijzonder, dus ook hier vertrekken we na een korte stop.

Het is vanaf nu nog 50 kilometer naar Perth, waar we aan het einde van de middag aankomen. We lopen door Kings Park, een botanische tuin van 17 hectare met een prachtig uitzicht over Perth en de Swan River. Het ligt prachtig boven de stad gelegen. Vanaf hier bekijken we ook de zonsondergang, wat mooi! Daarna gaan we naar een bar, de Dutch Trading Co. Heel leuk ingericht in V.O.C stijl en ze hebben hier heel veel lokale en geïmporteerde speciaal bieren! Heerlijk! De Nederlanders en de V.O.C. hebben een belangrijke betekenis gespeeld aan de West-Australische kust, wat overal is terug te zien.

1. Harriet:
    3 februari 2018
    Jullie zullen je in die bar wel helemaal thuis voelen met die VOC-inrichting!
  2. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    3 februari 2018
    leuk om jullie reisverslagen weer te lezen, goede reis Tom en Loes !
  3. Willem en Yvonne:
    3 februari 2018
    Op naar het volgend avontuur, veel plezier en laat ons fijn mee genieten.