Party op Gili Trawangan in onze villa

20 juli 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

Na een vierdaagse boottocht komen we dus op woensdag 17 juli aan in de haven van Lombok en worden we naar het hoofdkantoor van Wanua Adventures in Mataram gebracht. Bijna iedereen kiest ervoor om naar Gili Trawangan te gaan en samen met Daniel, Camille, Dylan en Yasmine huren we een villa op dit eiland. Gili Trawangan staat bekend als het feesteiland van Indonesië. Er zijn hier heel veel uitgaansgelegenheden en overal wordt gevraagd of je “Magic Mushrooms” wil hebben. Aangekomen op Gili Trawangan valt ons op dat er geen gemotoriseerde vervoersmiddelen zijn. Goederen en personen worden vervoerd per paard en wagen of fiets.

Wanneer we bij onze villa komen zien we drie prachtige kamers met alledrie een eigen badkamer en uitzicht op ons privé zwembad. Wat een luxe voor zes backpackers als ons! We hebben dozen bier gehaald die we koelen in onze eigen koelkasten. Eerst gaan we met elkaar uit eten en overal worden we op straat aangesproken: “Magic Mushrooms?”, “hey man, marihuana?” Sommigen van de groep willen de magische paddenstoelen uittesten en wij besluiten ze in de gaten te houden als de twee oudsten van de groep. Zij hebben de grootste lol met elkaar en wij om hen!

De tweede dag op het eiland, donderdag 18 juli, huren we met z’n allen een fiets, gaan we snorkelen bij Turtle Point en fietsen we rond het eiland (het duurt slechts anderhalf uur om het eiland rond te fietsen). Aan de westkust van het Gili Trawangan zijn prachtige loungebarren om de zonsondergang te bekijken. Natuurlijk drinken wij hier een cocktail met elkaar. Samen met Yasmine en Dylan gaan we uit eten bij de avondmarkt waar ze heerlijk Indonesisch eten verkopen. In de avond drinken we rustig wat bij onze villa, maar laat wordt het wel weer.

Dag drie op Gili Trawangan, vrijdag 19 juli, moeten Yasmine en Dylan ons helaas verlaten. Ze gaan naar Nusa Penida. Samen met Daniel en Camille blijven wij op Gili Trawangan en huren we een kleinere bungalow met ons vieren. We gaan weer snorkelen bij Turtle Point en zien heel veel schildpadden. De derde avond doen we heel rustig aan, want we zijn alle vier helemaal kapot van vier vier dagen feest op de boottocht en de twee eedere nachten op dit eiland.

Op zaterdag 20 juli gaan Daniel, Loes en ik in de ochtend eerst duiken bij Shark Point. We duiken naar een mooi scheepswrak en zien een hele grote haai, echt heel mooi! Na de duik hebben we een snorkeltour geboekt met ons vieren. We bezoeken de bekende onderwaterbeelden gemaakt door Jason DeCaires Taylor. Hier is het heel erg druk met nieuwsgierige toeristen. Onze andere twee snorkellocaties zijn een plek met veel schildpadden en nog een plek voor de kust van Gili Air. Daarna bezoeken we Gili Air een mooi ontspannen tropisch eiland met enkele goede strandlounges. We nemen hier hele lekkere koffie en ontspannen op de grote “beanbags”. De snorkeltour was niet heel bijzonder, maar het was wel heel leuk om even rond te lopen en te ontspannen op Gili Air. Vervolgens teruggevaren naar Gili Trawangan. Daar zijn we met ons vieren heel goed en uitgebreid uit eten gegaan bij een barbecuerestaurant. We bestellen er ook een lekkere fles wijn bij. Na het eten kopen we op de terug weg naar ons huisje bier en tequila en hebben nog een klein feestje in onze bungalow.

1. Harriet:
    3 september 2019
    Wat zijn jullie toch levensgenieters!