Weekendje weg naar Wilson Promontory en Philip Island

5 februari 2017 - Wilsons Promontory National Park, Australië

Dit weekend staat ons weekendje weg naar de Wilson Promontory en Philip Island met het Italiaans/Franse stel op de planning. Voordat we de auto ophalen maken we eerst een rondje in de City Circle Tram, waar je langs alle highlights van Melbourne gaat. Een beetje een toeristendingetje dus, maar wel leuk omdat je een uur lang informatie krijgt over van alles. Daarna lopen we even naar de Shrine of the Rembrance. Een hele grote imposante tempel ter ere van alle oorlogsslachtoffers.

Nadat we aan het eind van de middag de auto hebben opgehaald, halen we Alessandro en Valerie op in Melbourne-Oost. We reden naar Foster, een plaatsje in de buurt van de Wilson Promontory, waar we een gratis overnachtingsplekje vonden. We arriveerden in het donker dus we moesten onze tenten in het donker opzetten.

De volgende ochtend vertrokken we op tijd richting Tidal River, het enige plaatsje in Wilson Promontory. Vanaf hier vertrok een shuttle bus naar het startpunt van de hike naar Mount Oberon Summit. Een wandeling die in totaal slechts twee uur in beslag  nam. Op de top van de berg hadden we een fantastisch uitzicht over mooie stranden, baaien, kliffen en de Stille Oceaan. De stranden en oceaan waren prachtig van kleur, zoals het in de boekjes beschreven staat!

Na Mount Oberon te hebben bewandeld zijn we naar Squeaky Beach gereden. Dit strand heeft deze naam omdat het zand hier zo fijn is, dat het een piepend (squeaky) geluid geeft als je er overheen loopt! We hebben een tijdje op het strand gelegen en naar de enorme golven gekeken! Ongelofelijk hoog zijn de golven hier! Een keer waren de golven zo hoog dat Alessondro en Valeri beiden helemaal nat werden tijdens het zonnebaden, hun handdoeken waren ook helemaal nat. Een hilarisch gezicht!

Een uur voor zonsondergang reden we naar Wiskey Beach, maar dit vonden we niet zo bijzonder. Op onze weg richting de uitgang spotten we een wombat. We parkeerden onze auto en volgden een pad de bosjes in. Hier zagen we al snel een Kangaroo met een baby! We liepen zeker een uur in het park en zagen wel 20 Kangaroos! Heel erg mooi. Ze sprongen rond en aten en we stonden slechts 5 meter van ze af! Ook zagen we twee emoes lopen en een Walibi! En een hele enge spin die een krekel aanviel! Kortom een ontzettend gaaf wildlife park! We reden naar een camping in de buurt van Philip Island, waar we deze avond gezellig hebben gebarbecued.

Zondagmorgen vertrokken we al op tijd richting Philip Island. We reden naar Point Grand aan het einde van het eiland. Hier waren fantastisch mooie kliffen en bijzondere lavastenen. Op de kust lagen "Little Blue Pinguïns" in hun nest. Vervolgens reden we naar San Remo waar een kolonie pelikanen leeft. Wat zijn deze beesten groot van dichtbij, heel erg bijzonder om te zien. Hierna zijn we terug naar Melbourne en voordat we Alessondro en Valerie thuis afzetten, zijn we eerst nog naar Brighton Beach geweest. Op dit strand staan wel 50 strandhuisjes! Allemaal met een eigen kleur en beschildering. Een erg vrolijk gezicht.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Herbert denekamp:
    19 februari 2017
    Mooi om jullie verhalen weer te lezen.geniet ervan
  2. Harriet:
    19 februari 2017
    Heb genoten van jullie verhaal op deze zondagmorgen in Twente waar het carnaval in sommige plaatsen al begonnen is
  3. Marleen Coopman:
    Mooie verhalen weer!
  4. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    19 februari 2017
    fijn dat jullie weer in de pen geklommen zijn met jullie prachtige belevenissen !!! Hebben jullie al werk? en wanneer kan je beginnen? of nog eerst even genieten van dit land? gelijk hebben jullie hoor !!!!!!! pluk de dag