Voor de derde keer in Coral Bay en een lange autorit

26 november 2017 - Coral Bay, Australië

Zondag 26 november ontwaken we, inmiddels voor de vierde keer tijdens onze reis, wederom op Termite Nests. Een strategisch gelegen gratis overnachtingsplek als je Exmouth en/of Coral Bay bezoekt. Op onze weg terug richting Northampton passeren we de afslag naar mooie Coral Bay. Nu we er toch zijn kunnen we moeilijk nee zeggen tegen deze aantrekkelijke snorkellocatie (vanaf de afslag is het slechts 12 kilometer).

In Coral Bay is vandaag heel veel wind en het is een stuk frisser dan de vorige keer met de Manta Tour. We hadden die dag dus echt geluk. Toch weerhoudt dat ons er niet van om te gaan snorkelen. Samen met Charline gaan we weer naar de Ayers Rock, omdat zij hier de vorige keer niet naartoe durfde te zwemmen. Ook de tweede keer is deze rots koraal nog steeds mooi om te aanschouwen. Helaas zijn er deze keer minder grote vissen, maar we spotten gelukkig nog genoeg andere.

Na vijf uur lang in dit dorpje te hebben rondgehangen, vertrekken we richting het zuiden. We willen morgen naar Kalbarri National Park. De overnachtingsplek vlak voor de ingang van dit park, ligt 610 kilometer verderop. Een lange rit dus in de namiddag. Na 240 kilometer komen we rond 17:30 uur aan in Carnavon. Hier bezoeken we spontaan Jo, de vrouw waar we een paar dagen voor hebben gewerkt. Ze was blij om ons weer te ontmoeten en we kregen een prettig ontvangst. Ze wil ons ook heel graag terug hebben voor het mango-seizoen aan het einde van dit jaar. Natuurlijk streelt dit ons ego, maar we hebben al een afspraak met Mick tot het einde van het meloenen-seizoen tot medio januari.

Na een half uur vertrekken we weer want we hebben nog een aardige rit voor de boeg. Daarnaast hebben we nog maar anderhalf uur tot het donker is en ik wil graag zolang mogelijk in het licht rijden. Zoals de trouwe volgers weten steken de kangoeroes hier namelijk in het donker zonder nadenken over. We zijn halverwege wanneer het donker wordt. Vanaf dan zit ik in de tunnel en heb ik optimale concentratie. Maar goed ook, want ik moet inderdaad twee keer remmen voor grote kangoeroes die grote schade aan de auto kunnen doen.

1. Marianne:
    Geweldige reis...
    Ben benieuwd of jullie hier ooit nog kunnen wennen.
    Geniet van jullie avonturen.
    Ik geniet n beetje mee.
    Dank je wel daarvoor.
    Liefs uit Boxtel
  2. Rijnstraat 16:
    6 december 2017
    Mee eens Marianne uit Boxtel! Toch is nl ook wel weer mooi als je terug bent. Morgen 2 jaar geleden gingen we op reis, we denken er nog vaak aan!
  3. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    6 december 2017
    geweldig ! jullie zijn van alle markten thuis, van schrijver ,bioloog , tot tot .automonteur
    je moet het allemaal maar weten. Wat een avontuur.nu moeten jullie zeker weer werken
  4. Marleen Coopman:
    6 december 2017
    See you, was wat mam altijd op een briefje schreef! Vandaag jarig. See you schatjes!
  5. Harrie Geutjens:
    11 december 2017
    Toch geweldig om zoiets mee te maken. Zelf ben ik dit jaar met de camper van Cairns naar Sydney gereden. We waren op tijd in Sydney omdat we anders het slechte weer met de typhoon nabij Townville hadden mee moeten maken. Geniet er van zolang het kan. Hier is het koud en valt er nogal wat sneeuw op 11 december.
    Groet.
    Harrie Geutjens uit Helmond.