April in Sydney: De tweede maand met Erik en Odille een weekje op bezoek

30 april 2017 - Waterloo, Australië

Op zaterdag 1 april schrik ik wakker, het is 07:20 uur en moet over 10 minuten op mijn werk zijn. Gelukkig was ik even vergeten dat de klok een uur terug werd gezet! Pfiew... Het tijdverschil met Nederland is nu nog maar 8 uur later. Na het werk halen Erik en Alen ons op en gaan we naar Coogee Beach, waar we een wandeling langs het strand maken en lopen langs mooie kliffen. We gaan en naar The Coogee Pavillion. Hier drinken we wat op de rooftopbar met een geweldig uitzicht over Cogee Beach. Ook is het vandaag April Foolsday, dus de nodige grappen worden in huis uitgehaald.

Die zondag gingen we eten met Alens AirBnB gast, hij had haar beloofd dat ik nasi zou maken en dan zou zij voor het dessert zorgen. Ze is namelijk banketbakker en had Pannacotta met passievruchtsaus en geroosterde pistachenoten gemaakt. Het was verrukkelijk!!!!

De maandag erop gaan we uiteten bij Jamie's Italian, een Italiaans restaurant van Jamie Oliver. We nemen beiden een heerlijke biefstuk. Iets wat we lang niet hebben gehad en dus echt aan toe waren. Het was echt heerlijk zo ook was de wijn. Na dit heerlijke en gezellige etentje hebben we een tour door de Rocks gedaan, de eerste nederzetting van Australië. Het ging onder andere over de eerste veroordeelden die werden verscheept van England naar Sydney. Aardig interessant, maar wat nog veel mooier was, was de tour in het donker door steegjes en we zagen de belichte skyline vanuit het donker. Een prachtig gezicht.

Een paar dagen later, op woensdag 5 april, kwam Odille terug vanuit Tasmanië en Melbourne en verbleef een week bij ons in het appartement voordat ze terug naar Nederland ging. De eerste nacht hebben we tot diep in de nacht gefeest met de nodige wijn en de het nummer Swalla was de hit van de week. Loes en Odille kenden het dansje tot in perfectie. De volgende dag moest ik alweer om half 8 beginnen en Loes om half 9, pff wat hadden we beiden een koppijn, maar het was het zeker waars, wat een gezellige avond! 's Avonds keken we een film, maar iedereen viel al snel in slaap.

Vrijdag 7 april gingen we barbecuen met Alen, Terry, Erik, Odille, Tom en ik, heel gezellig. Terry had een aardbeidentaart gemaakt, deze was wederom verrukkelijk. Vrijdagavond vierden Odille, Tom en ik weer feest tot diep in de nacht en vloeide de wijn weer als vanouds. Wederom moesten wij de volgende dag werken en waren we erg brak. Na het werk kwamen Odille en Erik ons ophalen en gingen we naar het strand.

Maandag 10 april gingen we met Odille naar het Royal National Park. We mochten Eriks auto mee, waar we natuurlijk heel veel geluk mee hadden, en reden als eerste naar de "Figure 8 Pools". Het was een wandeltrack van ongeveer drie uur lopen over een steil pad naar beneden en eenmaal aangekomen waren er allemaal, zoals de naam al doet vermoeden, natuurlijke stenen baden in de vorm van een 8. Heel bijzonder om te zien. De track ernaar toe was ook erg mooi, langs kliffen en over grote zwerfkeien. Hierna rijden we naar Wattamolla Beach. Dit is een strand naast een rivier. En vanaf die rivier, zie je een waterval. Heel bijzonder om deze dingen bij elkaar te zien. Vanaf dit strand lopen we naar een Lookout en genieten we van het uitzicht. Rond zonsondergang komen we aan bij Cliftop Walk die ons leidt naar de Weddingcake Rock. De route er aantoe is prachtig! Aangekomen bij de Weddingcake rock, komt de volle maan tevoorschijn. De rock zelf vinden we niet zo bijzonder. Maar toch was het zeker de moeite waard om hier naar toe te lopen! Daarna met z'n allen uit eten bij the Rose of Australia. Inclusief Erik, die kwam later met een Uber. Het is Odille's laatste avond, dus de nodige drank word gehaald en we bouwen er weer een feestje van!

Op dinsdag 11 april brachten we Odille naar het vliegveld, ze ging terug naar Nederland. We gaan je missen lieve Odille! Het was een hele gezellige week, met in totaal denk ik 10 uur slaap en heel veel wijn. Wij hebben in ieder geval weer genoeg gehad voor een paar maand. Erik noemde Odille ook Vegas. Je kan maximaal een week naar Las Vegas, anders overleef je het niet, een goede vergelijking vonden wij!

De volgende dag woensdag 12 april gingen we weer barbecuen met Alen, Terry en Erik. Wederom heel gezellig. Helaas had Terry deze keer geen dessert gemaakt, haha. Tijdens Pasen, haalt Erik allemaal lekkere dingen in huis en..... Chocolade Paashazen. Loes maakte homemade koekjes en we kijken allerlei films. In de week erna gaan we nog een paar keer naar het strand, waaronder Bondi, Tamarama, Coogee, Maroubra en Cronulla Beach. Ook bezichtigen we die week een aantal auto's die onze interesse hebben voor onze roadtrip.

Het weekend daarop ging Erik een paar dagen naar Brisbane, naar een vriend van hem, dus wij hadden het huis alleen. Het was stil in huis zonder Erik. Op zondag gingen we na het werk met de ferry naar Manly, waar we een wandeling over The North Head hebben gedaan. Het was een mooie wandeling, langs het water. Onderweg zagen we hele grote spinnen in webben over het pad. Het begon te schemeren en waren te laat voor de zonsondergang vanaf het uitkijkpunt. Op de terugweg kwamen we langs het Great Gatsby House, wat decor was voor die film, supergaaf om te zien.

Op onze wekelijkse vrije maandag erna, 24 april, voelde Loes zich niet zo lekker, dus bleven we lekker thuis, de hele dag Netflixen. De volgende dag besloot ze toch naar het werk te gaan, maar halverwege de dag voelde zich koortsig. De volgende dag bleef ze thuis en had ze ontstoken amandelen. 'S avonds kwam Erik thuis met een antibioticakuur, hij had zich voorgedaan bij de dokter alsof hij zijn amandelen ontstoken had, super lief en dit bespaarde onze 100 dollar en aardig wat geouwehoer, omdat wij natuurlijk geen permanente inwoner zijn. Uiteindelijk is Loes vier dagen ziek geweest.

Zaterdag 29 april, was het dan zo ver, de auto overdracht. Onze eerste auto ooit, een donkergroene verhoogde Jeep Grand Cherokee Limited Edtion. Na lang overwegen en onderhandelen besluiten we hem te kopen. Supergaaf, zo'n grote fourwheel drive!

Bijna iedere zondag, wanneer Erik uitgerust is en alle tijd heeft, komen zijn Italiaanse roots naar boven en kookt Erik altijd. Sunday-Salcici (opzoeken) noemt hij zijn gerecht. Een pasta met rode saus met stukjes worst, groeten en kruiden en afgemaakt met parmezaan, heerlijk. Erik kan echt lekker koken, als hij zin heeft... op andere dagen laat hij het vooral aan ons over.

1. Marleen Coopman:
    16 mei 2017
    Hoi lieverds, wat fijn om weer wat van jullie en de avonturen te mogen lezen! Super leuk allemaal. @ Loes, weer helemaal opgeknapt schat? Hoorde al dat het niet al te best met je was. By the way....de foto's net bekeken en die Erik is echt ERRUGG nice! Hier plek zat ☆ hahahahahha. De lunchroom ziet er ook super leuk uit! Dikke kus van mij xxxxxxxxxxx