De laatste dag in Bali en afscheid van Henk en Irma

30 juni 2019 - Kuta, Indonesië

Op zondag 30 juni verlaten we ons geliefde Ubud en verruilen we het voor ons gehate Kuta. Waarom gaan jullie dan naar Kuta zullen jullie denken? Morgen vliegen we al heel vroeg om 07:00 uur naar Labuan Bajo op Flores. Het vliegveld van Bali ligt in Kuta, dus dan hoeven we morgenvroeg niet meer te reizen. Daarnaast vliegen ook Henk en Irma op 1 juli naar huis en kunnen we nog een hapje met hun samen eten.

Onderweg naar Kuta halen we eerst ons paspoort met nieuwe visum op bij Ketud die bij een supermarkt is. Heel vaag allemaal, maargoed hij heeft ons visum geregeld. Daarna stoppen we bij een duikwinkel en koopt Tom een nieuw duikmasker, zijn oude was hij immers op Mabul Island verloren. We gaan duiken bij Komodo en dan is het wel belangrijk om een goed duikmasker te hebben. Zonder fijn en goed zittend masker geniet je niet van een duik en ben je alleen maar bezig met het water uit je masker te krijgen. Vervolgens worden afgezet bij het hotel dat we hebben geboekt. Het hotel is op loopafstand van het vliegveld, lekker makkelijk dus morgenvroeg.

Na het inchecken en droppen van onze bagage huren we een scooter, gaan we lunchen en rijden we naar Pura Tanah Lot. Misschien wel de meest bekende tempel van Bali. Met eb kun je naar de tempel toelopen en met vloed is de tempel een eiland. Heel erg mooi, maar ook heel erg druk. Op de terugweg richting Kuta gaan we nog even langs het hippe Changgu en langs Legian. Voordat we afspreken met Henk en Irma nemen we eerst nog een massagebehandeling, heerlijk!!

Henk en Irma hebben ons in de avond uitgenodigd voor een etentje bij Poppies, een goed aangeschreven, luxer, authentiek Balinees restaurant. Het was heel erg lekker en heel gezellig. We nemen afscheid en vliegen morgen allebei een eigen kant op. Zij terug naar Nederland en wij naar Flores.

1. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    1 september 2019
    lekker en gezellig eten met zn vieren en een lekkere fles wijn van harriet cadeau ! het was erg gezellig om jullie daar te ontmoeten in bali .Tom en Loes nog een fijne vakantie verder samen we zien jullie hopelijk gauw in nederland
  2. Harriet:
    2 september 2019
    Lekker nog een keer samen eten voor ieder z’n eigen weg weer gaat! 🥂🥂