Skydiving the Whitsundays

6 juni 2017 - Airlie Beach, Australië

Het is dinsdag 6 juni, 05:00 uur in de morgen wanneer onze wekker gaat. Vandaag is de dag van onze skydive!! Na een goed ontbijt, staan we om 06:00 uur paraat in het skydive centrum. We krijgen een veiligheid- en instructievideo te zien. Nadien stapten we met nog vier andere waaghalzen de bus in, op weg naar het vliegveld.

Daar kregen we te horen dat er teveel wind was om op het strand te landen en dus boven het Great Barrier Reef te springen... dat vonden we niet zo leuk. We trokken een skydivebroek aan en werden voorgesteld aan onze buddy's. Niet lang daarna stapten we het vliegtuigje in en gingen we de lucht in. De vlucht was prachtig en we hadden een mooi zicht over het rif en de eilanden!

Na 20 minuten hadden we een hoogte van 5 km bereikt en werd de deur van het vliegtuig open getrokken. De wind die naar binnen kwam was hard en koud! En de spanning begint nu te komen! Vooral wanneer de buddy van Tom kijkt of we kunnen springen en Tom met z'n hele lichaam buiten het vliegtuig hangt! Na twee minuten sprong Tom naar beneden, en het zag eruit of hij met een enorme ruk weg werd gezogen!

Niet veel later moest ik er aan geloven. Ik moest over de rand van het vliegtuig gaan hangen en mijn benen onder het vliegtuig stoppen. Ondertussen zat mijn buddy op de rand en zei dat ik mijn hoofd omhoog moest doen. Voordat ik erover na kon denken sprongen we! Het ging zo enorm hard en de adrenaline was zo hoog, dat het langzaam leek te gaan! Het was fantastisch!! Zo gaaf! Op het moment dat de parachute uit ging, mocht de bril af en genoot ik van het uitzicht. Mijn buddy vertelde over de omgeving en we kwamen langzaam dichter bij de grond. Toms buddy liet Tom krokodillen zien in de rivieren en liet hem de parachute besturen! Toen we terug kwamen bij het centrum, kregen we een skydive certificaat! Ook wilden ze ons een video verkopen, maar die kostte 140 dollar per persoon, en dat vonden we het niet waard. Sorry jongens. En sorry oma, we zullen niet meer over randjes hangen of te dicht bij kliffen komen...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mirjam:
    Spannend! Geweldige ervaring!
  2. Harriet:
    19 juni 2017
    Weer een ervaring rijker en een certificaat erbij!!!
  3. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    19 juni 2017
    Wat geweldig wat jullie allemaal ervaren, geniet van jullie verdere reis ,wij laten ons verrassen door jullie mooie verhalen. Veel liefs van ons . xxxx
  4. Marleen Coopman:
    20 juni 2017
    Hey (spoor)Loes, geen loze beloftes richting oma doen! Deze acties horen er nu eenmaal bij! Maar... what the hell heb jij aan op die surfplank....of beter gezegd....wat niet! Daar krijg je pas ongelukken van! Skydive...? Erg save! :) super gave foto's van jullie clubje! Top! Dikke kus xxxx