One Tree Hill and Devonport

22 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Wederom slapen we uit en vandaag hebben we echt niks te doen, dus we rijden naar Auckland en besluiten onze was te gaan doen, zodat we met een schone lei in Australië beginnen. Voor degenen die het niet weten over twee dagen vliegen we naar Melbourne en begint ons Down-Under-avontuur waar we een Working-Holiday visum hebben.

Maargoed na de was, gaan we naar One Tree Hill. Een van de hoogste, niet meer actieve, vulkanen van Auckland. Vanaf deze heuvel hebben we een mooi panoramisch uitzicht over Auckland en zien we de Tasman Zee en de Stille Oceaan. Het grappige is dat deze heuvel zijn naam geen eer aan doet. Er staat namelijk helemaal geen boom op de "One Tree Hill". In 1852 hebben Engelse kolonisten een Maori Totara omgehakt en er een boom gepland. Uit wraak hebben Maori in het jaar 2000 deze boom omgehakt en sindsdien staat er dus geen boom meer bovenop de heuvel. Zo, u heeft uw geschiedenis voor vandaag weer gehad.

Na One Tree Hill zijn we naar Devonport gereden, een buitenwijk op het schiereiland van Auckland. Om hier te komen moesten we over de Auckland Harbour Bridge en vanaf hier hadden we een schitterend uitzicht over de stad en de baai. Eenmaal in Devonport gingen we naar Mount Victoria en vanaf hier hadden we wederom een fantastisch panoramisch uitzicht over de skyline van Auckland. Ook zagen we vanaf hier Rangitoto Island, Motutapu Island, Waiheke Island en in de verte de Coromandel Peninsula. Kortom, we hebben genoten.  Daarna zijn we het centrum van Devonport ingelopen, wat een mooie huizen staan hier, en hebben we de lekkerste cappuccino die we in Nieuw-Zeeland hebben gehad gedronken. Vlak voor etenstijd hebben we een overnachtingsplekje gevonden, hebben we voor de laatste keer in Nieuw-Zeeland gekookt en hebben we onze backpacks weer ingepakt, omdat we morgen onze camper dus weer moeten inleveren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annette:
    24 januari 2017
    Jullie kunnen op een mooie tijd in Nieuw Zeeland terug kijken. Veel plezier in Australië
  2. Lizan Elias:
    24 januari 2017
    Heel veel plezier met jullie volgende avontuur: australië !!
  3. Gerrie:
    Geweldig!!
    Op naar het volgende avontuur. xxx
  4. Rijnstraat 16:
    24 januari 2017
    Farewel New Zealand! Volgens mij hebben jullie genoten! En wij ook! Al die mooie plekjes! Groetjes uit een nog steeds besneeuwd hengelo!