Goodbye Erik and the Blue Mountains

6 mei 2017 - Blue Mountains National Park, Australië

Na eerst koffie met Erik te hebben gedronken bij een koffietentje verlaten we Erik's appartement. We doen een groepsknuffel en Erik filmt onze rit uit de garage. We zijn allemaal een beetje opgelaten van het afscheid, maar Erik is heel enthousiast dat wij deze reis door Australië gaan maken en maakt allerlei foto's, filmpjes en Snapchats. Erik, nogmaals bedankt voor alles kerel!!!! We gaan je missen!

Nadat we de straat verlaten komen we in de drukke straten van Sydney terecht en doen we er 2 uur over om de stad uit te komen. Daardoor is het al donker wanneer we in de Blue Mountains aankomen. Hierdoor kunnen we gelijk de offroad spotlights van onze Jeep testen. We komen aan op onze overnachtingsplek waar we moeten koken met ons hoofdlampje. We maken een simpele maaltijd en gaan daarna direct naar bed. Heerlijk geslapen in ons rijdende huisje.

Op vrijdag 5 mei worden we rustig wakker van het zonlicht, we hebben namelijk nog geen gordijnen. We hebben heerlijk geslapen en na een goed ontbijt vertrekken we. Na enkele minuten stoppen we bij de "Coachwood Glen Nature Trial". Een korte track door regenwoud, maar het was ontzettend mooi. Vervolgens rijden we naar het informatiecentrum, waar we een aantal tips krijgen. De eerste wandeling die we doen is van Govett's Leap naar Pulpit Rock. Een track langs kliffen en door eucalyptusbos. De Blue Mountains heeft haar naam te danken aan deze bomen, omdat er een blauwe gloed over de vallei hangt door de eucalyptus. Tijdens de wandeling hebben we mooie uitzichten over de Grose Valley en komen we langs mooie watervallen. Na deze wandeling rijden we naar de Evans Lookout, waar de Grand Canyon track begint. Een ongelofelijk mooie wandeling die eerst heel diep naar beneden gaat de vallei in. Beneden aangekomen, lopen we onder de rotsblokken door en langs een rivier. We steken de rivier geregeld over en de planten zijn hier erg groot en heel erg mooi! Het lijkt wel of we in een decor van Jurasic Park zijn terecht gekomen! Ontzettend gaaf! Na deze track bekijken we de zonsondergang bij Echo Point, waar we een heel mooi uitzicht hebben over de Three Sisters. Dit zijn drie grote rockformaties naast elkaar en samen met de zachte roze en paarse kleuren van de zonsondergang een geweldig plaatje. Vervolgens rijden we naar een campground waar we 's avonds de sterren zien.

De volgende dag, zaterdag 6 mei, rijden we een stukje en stoppen we bij een uitkijkpunt genaamd Lincoln Rock. Vanaf hier kijk je uit over een enorm dal omringd door de Blue Mountains. Het uitzicht is schitterend! Onderaan de klif lagen allemaal kapotte auto's! Zie foto... daar wil je niet naar beneden vallen!!!! Vervolgens reden we naar The Wentworth Falls, waar we "The National Pass", gaan lopen. De eerste stop zijn de Wentworth Falls, een waterval van ruim honderd meter hoog, echt een prachtig gezicht. Daarna lopen we over kliffen en onder kliffen door. De kliffen zijn enorm hoog en groot, en de uitzichten over het park zijn adembenemend! Overal komen watervallen naar beneden en het pad loopt door een uitgehakte klif, heel gaaf! Het landschap is heel ruig en mooi, we wisten niet dat het hier zo mooi was! Op het einde komen we weer bij een waterval, de Empress Falls. Na deze waterval moeten we weer een steile klim naar boven alvorens we weer bij het beginpunt aankomen. Na deze wandeling rijden we de "Bells Line Of Road". Het is een prachtige route met hele mooie uitzichten over valleien. We verlaten de Blue Mountains in het donker en rijden richting de Central Coast. Op een rest area bij Mooney Mooney overnachten we en sluiten we het Blue Mountains avontuur af.

1. Harrie Geutens:
    17 mei 2017
    Hallo.

Het is inderdaad een zeer mooie omgeving. Wij zijn er in maart geweest, echter wij hadden daar nogal wat regen en het was fris zodat wij niet echt konden gaan wandelen. Dat vonden wij erg jammer maar is was helaas niets aan te doen. Maar zoals gezegd het is daar erg mooi met al dei rotsformaties.
  2. Rijnstraat 16:
    17 mei 2017
    Ook vanuit de rijnstraatblijven we jullie volgen. In 1996 zijn wij ook in australie geweest! Mooi he die blue mountains! Veel plezier! Martijn en simone