Voorbereiden op de roadtrip

3 mei 2017 - Waterloo, Australië

Na op zaterdag 29 april onze Jeep Grand Cherokee te hebben gekocht, begint het eigen maken van de auto voorbereidden op de roadtrip. Na de overdracht rijden we van de RMS naar huis en onderweg haalt Erik ons steeds in om al rijdend filmpjes en foto's van ons te maken, totale gekte haha. Zodra we thuis zijn begin we meteen met inpakken.

De volgende ochtend willen we naar het werk met de auto. Het is 07:30 uur en de auto willen niet starten...... We hebben iets aangelaten in de auto. Gelukkig mogen we Eriks auto mee en komen we alsnog op tijd voor onze laatste werkdag. Na het werk gaan we opzoek naar startkabels, die we al snel bij iemand treffen.

Op maandag nemen we de auto mee om aan onze baas te showen en nemen we afscheid van hem met een lunch en een lekkere kop koffie. Vervolgens halen we nog wat laatste dingen en een grote waterdichte Rhino-kist voor op het dak, extra opslag is altijd handig... Later op de dag rijden we nog even langs de garage om de wielen uit te lijnen. Even later worden we gebeld, dat de Panhard Staaf is versleten. De monteur laat het ons zien, dat we misschien nog wel een tijdje verder kunnen, maar dat de staaf het na een tijdje kan begeven. Na wat gegoogle, en Erik heeft voor ons echt 20 autogarages en sloperijen afgebeld om te vragen of het een probleem is en prijs te vergelijken, besluiten we maar om het te laten vervangen door een splinternieuwe Panhard staaf. We willen tenslotte niet tijdens onze roadtrip ergens stranden en al helemaal niet in de outback.

Al met al hebben we hierdoor twee dagen vertraging gehad. Een kleine tegenvaller, maar we zien het als een investering in de veiligheid en waarde van auto. Verder hebben we alle vloeistoffen gecheckt en de olie ververst. Nadat we alle boodschappen hebben gedaan, zijn we op woensdag 3 mei, klaar voor de roadtrip!!

Gedurende onze tijd in Sydney hebben we echt heel veel aan Erik gehad. Hij heeft ons met van alles geholpen. Met de auto, maar ook met andere dingen. Echt een gouden kerel, hij had het tenslotte ook niet hoeven doen!!!

1. Harriet:
    17 mei 2017
    Fantastisch wat Eric voor jullie heeft gedaan en dat het zo goed klikte!