Terug waar het begon: Melbourne

10 maart 2018 - Melbourne, Australië

We komen op vrijdagmiddag 9 maart Melbourne binnenrijden. Deze keer voelt het echt als thuiskomen, omdat we hier ons Australië-avontuur zijn begonnen. We herkennen alles meteen en er is bijna niks veranderd. We gaan eerst naar de ANZ-bank om war bankzaken te regelen en daarna spreken we af met Sean, een Canadese jongen van Chinese afkomst die we hebben ontmoet rondom Airlie Beach. Hij heeft bijna dezelfde route als ons gereden, maar dan op een motor en met een tent. We gaan met hem naar een bar in St. Kilda en eten ook samen. Vervolgens lopen een rondje door het Luna Park. Het is een attractiepark, maar wij zien het meer als een permanente kermis. En zelfs dat vinden we al een te grote eer, de Hengelose Oranjekermis heeft meer attracties. In de avond gaan we opzoek naar accommodatie, maar dat valt niet mee in Melbourne. Vooral, omdat we ook onze auto kwijt moeten. Veel hostels zitten vol, campings zitten ver buiten de stad en ook nog eens mega duur (50 dollar om een nacht in je auto te slapen) en zomaar ergens in onze auto slapen durven we in een stad niet aan in verband met de hoge boetes. We speuren AirBnB, booking.com en andere apps af, maar tevergeefs. Dan proberen we onze laatste troef: Coachsurfing. Ook hier hebben we weinig succes, totdat iemand ineens om 22:00 uur ons verzoek accepteert. Deze familie heeft een appartement midden in het CBD (centrum) en ook nog een beveiligde parkeerplek in het complex. Wat zijn er toch bijzondere mensen op deze wereld! Waarom zouden ze vreemden, zo laat op de avond nog accepteren? Het is een jong stel van midden in de dertig met drie kinderen. Veel ruimte hebben ze ook niet in huis en we slapen beiden dan ook letterlijk op de bank. En op zich viel dat reuze mee, het was comfortabeler dan onze eigen matras en we slapen midden in de stad!

Zaterdag 10 maart brengen we de ochtend met Michael, Renee en hun kinderen door en in de middag gaan we naar de Queen Victoria Markets. Daarna spreken we met Florian en Linda af, waar we vier weken mee hebben samengewerkt in Northampton tijdens het courgette-seizoen. Ze wonen nu zo'n drie maanden in Melbourne en het is leuk om ze weer te zien en bij te kletsen. Ze vinden ons outback-avontuur ongelofelijk en zijn aardig in shock! We drinken wat met ze in een koffiebar en daarna slenteren we nog met ze door de stad. In de avond hadden Michael en Rennee ons uitgenodigd voor een barbecue en mochten we weer de nacht bij ze thuis doorbrengen. Wat een topmensen ontmoeten we toch in Australië.

1. Harriet:
    18 maart 2018
    Ja topmensen hebben jullie zeker al veel ontmoet 🍀
    Komt dat jullie zelf ook toppers zijn!
  2. Andrea:
    18 maart 2018
    Precies Harriët, zo is het!! Gezellig om al die verhalen van jullie weer te lezen! Thanks 😘
  3. Benno:
    18 maart 2018
    Natuurlijk tref je op 10 maart bijzondere mensen. Het is mijn verjaardag!!!