The Cape Brett Track

25 november 2016 - Rawhiti, Nieuw-Zeeland

Vandaag stond de Cape Brett track op het programma dus om 5:30 uur ging de wekker. Normaliter loop je 1 dag heen, overnacht je op de kaap en loop je de volgende terug. Mevrouw van Blanken had een beter idee, afgaande op de campingbazin. We lopen het in één dag, 35 km dus. Was wel te doen! Ik als onervaren bergwandelaar knikte snel akkoord, het zal wel, Loes heeft hier ervaring mee. Goed, we stonden om 5:30 am op en ontbeten met Noodles en kip, een goede bodem. In onze tassen hadden we heel veel muslirepen, bananen en broodjes mee en natuurlijk water. De tocht begon. De eerste 3 km was een stijle klimmimg en na 2 km wilde ik al stoppen. Ik sprong nog liever van de klif dan dat ik verder liep. Na veel getier over en weer zijn we koppig als we zijn toch doorgelopen. Eenmaal boven op de eerste berg (van de 36) kwam het ergste: het was bewolkt dus we zagen niks. Maargoed eerlijk is eerlijk de tocht was super! In dit Maori gebied liepen we door tropische wouden afgewisseld door ruige rotsformaties en kliffen en even later liepen we door een bos. We hadden slechts  2 liter water bij ons, omdat we dachten dat je het water uit de watertanks kon drinken, maar blijkbaar moest je hier tabletten voor hebben! We kwamen er naar de eerste stop dus achter dat we zuinig met ons water moesten doen. De omgeving maakte in elk geval een hoop goed, maar man wat was het afzien! Pff, berg op berg af. En het bleek achteraf ook nog eens een geavanceerde route te zijn. Wat een avontuur was het en we waren doodop toen we bij Cape Brett aankwamen na 17 km wandelen. Maar hell yeah, we moesten nog 17 km terug!! Wat afzien! Ik was meer tegen mezelf en loes aan het vechten dan dat ik genoot. Paar keer uitgegleden en toen kwam het! Het kwam met bakken uit de lucht, we hebben 7 km (3 uur) door de regen gelopen, waardoor we doorweekt waren en het ook ijskoud hadden. Onderweg kwamen we nog wel pauwen en wilde zwijnen tegen, dat maakte het dan enigszins weer goed. Eenmaal terug op de camping voelden we ons wel onoverwinnelijk. Vooral ik als onervaren wandelaar. We hebben in totaal 38,8 km gelopen en hebben er 11 uur over gedaan. Wat een prestatie, doodop en kapotte benen. Ik weet nu wat me te wachten staat tijdens de Kepler Track!

1. Annette:
    29 november 2016
    Wat een verhaal en top dat jullie dat in een eendaagse tocht gedaan hebben. Want dit valt niet onder een heerlijke sportieve wandeling dit wordt op de terugweg lood zwaar. Super prestatie
  2. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    29 november 2016
    Wat een geweldige top prestatie,helemaal als je onervaren bent,en dan nog eens in de regen en de kou weer terug moet ,jullie zullen wel blaren aan je voeten hebben of niet ?
    dit is karakter tonen TOP!!
  3. Manon:
    Lekker stukje wandelen
    Respect hoor!!!
    Leuke verhalen
  4. Mart Van Blanken:
    Hahaha goed zo Loes!!
  5. Benno:
    29 november 2016
    TOM !!! pas op vriend. Leer NEE te zeggen. Als kenner van de De Boer/Van Blanken clan dit welgemeend advies gratis. Wel een geweldige ontdekkingsreis.
  6. Tom:
    4 december 2016