Tane Manhuta en Cape Reinga

22 november 2016 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen werden we om half 6 wakker door de zon! Prachtig. We hebben niet passende gordijnen bij onze camper gekregen.. We hebben lekker ontbeten en zijn naar de 2.000 jaar oude boom in Waipoua gereden, een klein eindje verderop. De boom in Waipoua Forest heet Tane Manhuta - lord of the forest. Met een klein stukje lopen waren we er. Het is een gigantische boom met een Stam hoogte van 17.7 m En een totale hoogte van wel 51.5 m een doorsnede van 13.8 meter en een volume van 244.5m3.

Daarna vervolgden we onze reis naar Cape Reinga. Het was een lange rit van 7 uur, maar wat hebben we veel mooie dingen gezien onderweg. We kwamen langs immens hoge zandduinen en door slingerweggetjes door tropische wouden. In Rawene moesten we op de veerpont. Onderweg zijn we een aantal keren uitgestapt om te genieten van alle mooie uitzichten die telkens weer anders waren. De laatste kilometers naar cape Reinga, het meest noorderlingen puntje van nieuw zeeland, heet de 90miles beach. Deze weg gaat langs de duinen, door bergen en lang ontzettend veel weilanden vol met schapen, koeien, stieren en kalkoenen. Na een lange rit was daar cape Reinga, het is adembenemend mooi. De Tasman zee en de Pacific komen hier samen! Prachtig gezicht. En zijn rotsen en bergen en duinen, de Maori's denken dat de geesten van de overledenen hier de aarde verlaten.

We zijn een stukje terug gereden en hebben een camping opgezocht. Het was een zeer basic camping met alleen een toilet...