Byron Bay

12 mei 2017 - Byron Bay, Australië

Al vroeg komen we, het surfstadje, Byron Bay binnen rijden. We zien direct dat hier een chille vibe hangt, semi hippie. We parkeren onze auto iets buiten de stad en lopen de stad door. Na een tijdje lopen we Clarks Beach op. Een lang uitgestrekt strand waar veel surfers te zien zijn. We lopen het strand af en nemen een ommetje over de kliffen naar het volgende strand. We hebben geluk dat het eb is, want anders was ons dit niet gelukt. Zelfs met eb slaan de golven hier hard tegen de rotsen aan. We komen aan op Wategos Beach waar we een korte break nemen. Na ook dit strand te hebben afgelopen, kiezen we wederom voor de weg over de rotsen in plaats van het pad. Onderweg red Tom een vis die op het droge lag. Heel dapper van hem! Nu komen we op het strand Little Wategos Beach en vanaf hier nemen we het pad omhoog richting de vuurtoren. Onderweg komen we langs Cape Byron, het meest oostelijke puntje van het Australische vaste land. We hebben een kijkje genomen binnen in de vuurtoren en zijn snel weer vertrokken. Terug naar beneden liepen we door een regenwoud naar het stadje toe. Daar hebben we wat rondgevraagd naar onze opties voor Papua new Guinea. Dat ligt namelijk op een steenworp afstand vanaf Darwin. Niemand kon ons helpen, maar we kregen wel een gratis maaltijd in een eetcafé. Na het eten zijn we naar Tweeds Heads gereden, waar we hebben overnacht.

1. Mirjam:
    17 mei 2017
    Prachtige verhalen weer en geweldige foto's!
    Geniet er van!!!!

2. Harriet:
    17 mei 2017
    Tom wat goed dat je de vis weer het water in hebt geholpen
  3. Annette:
    18 mei 2017
    Fijn dat jullie zo genieten van deze bijzondere reis. Mooie verhalen en foto's. Een eigen auto lijkt mij ook wel handig daar. Hele fijne tijd nog daar.