Gold Coast en Springbrook National Park

15 mei 2017 - Springbrook National Park, Australië

We worden zaterdagochtend, 13 mei, wakker in Tweed Heads waar we onbedoeld de zonsopgang meemaken. Wat begint als een regenachtige dag, wordt al snel een prachtig zonnige dag. We rijden naar Snapper Rocks in Coolangatta, waar we lekker in de zon ontbijten en de surfers bekijken. Ze zijn hier echt goed! Na een tijdje ons te hebben vergaapt aan de waterkunsten, rijden we verder naar Burleigh Heads waar we eigenlijk hetzelfde doen. Eten en naar het surfen kijken.

Na de middag rijden we richting Springbrook National Park, waar we ook voor twee dagen een camping hebben geboekt. We nemen eerst een kijkje bij de "Natural Bridge". Het is een rockformatie in de vorm van een brug over het water met daarachter een waterval. Het ligt in een regenwoud, maar op de plek van het water is een groot open veld in het bos, dus als de zon schijnt is het water heel mooi van kleur en helder. Het hele plaatje is nog mooier. Er is hier ook een glow worms tunnel, maar die is helaas dicht. Hierna gaan we naar de camping, waar we lekker een wijntje drinken.

De volgende ochtend, zondag 14 mei, worden we wakker met slecht weer. We besluiten wat achterstallige verhalen te schrijven en lummelen een beetje in de ochtend. Na een tijdje besluiten we toch maar wat te gaan doen. Vanwege het slechte weer zagen we helaas niks bij de uitkijkpunten. Ondanks het slechte weer hebben we toch twee wandelingen gelopen. Een wijze man zei ooit, slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel, dus trokken we onze regenkleding aan en startten de "Purling Brook Falls Circuit" een track van 6 kilometer inclusief een return naar de Warringa Pool. Het was een stijle tocht naar beneden naar het einde van de waterval. Vanaf hier kun je nog een stukje verder lopen naar een mooie waterpoel, en dat doen we. Het pad gaat over gladde stenen en modderige paadjes. En de bloedzuigers zuigen zich om de 5 meter aan je vast. Heeeeeeeeeeeel irritant. En vies, en eng... het waterpoeltje is prachtig.

Na de eerste wandeling doen we de "Twin Falls Circuit" van slechts vier kilometer. Tijdens de track komen we door rotsspleten en lopen we onder op elkaar gevallen rotsen door. Ook lopen we langs kliffen en door een prachtig regenwoud. Halverwege de tocht lopen we onder een hele hoge waterval door! Heel gaaf. Het ruikt wederom heerlijk in het bos, en de regen stoort ons geen moment. We zijn tenslotte in een regenwoud!

Terug bij de camping komen we met een Nederlands stel aan de praat even later kwamen er twee Duitsers bij zitten. Het was heel gezellig en hebben de hele avond gekletst en wijn gedronken. We besloten om morgen samen de zonsopgang te gaan bekijken bij "The Best of All Lookout".

Op maandagochtend, 15 mei, zijn we met z'n allen naar de "Best of All Lookout" geweest om de zonsopgang te bekijken, het was prachtig, echt een plaatje! De zon kwam achter een berg vandaan uit de zee met een prachtig wolkje boven zich als dakje. De wolken hingen nog over de vallei tussen de bergen en in de verte zagen we Byron Bay en het flikkerende licht van de lighthouse. Deze lookout deed z'n naam meer dan eer aan, het was echt "The Best of All". Als toevoeging maakte de Duitse jongen, Alex, er een feest van! Hij maakte de ochtend nog beter met vrolijke muziek en ik maakte gekke filmpjes met zijn Go-Pro op een selfiestick.

Vervolgens gingen we nog met z'n allen picknicken, waarna wij doorreden naar de Gold Coast. We kwamen daar aan tegen 11 uur 's ochtends, maar voor ons voelde het alsof we er al een hele dag hadden opzitten. We reden terug naar de Gold Coast, waar we alle strandjes aftreden. Bij Main Beach in Surfers Paradise zijn we gaan snorkelen, maar na een aantal kwallen te zijn tegen gekomen besloten we maar verder te rijden richting Brisbane. Op een camping halverwege hebben we overnacht.