Beautiful Brisbane en de Glass House Mountains

18 mei 2017 - Brisbane, Australië

We staan op tijd op en komen al vroeg aan in Brisbane bij het Brisbane Backpackers Resort. Na het inchecken nemen we een heerlijke warme douche. Sinds we bij Erik vertrokken, hebben we alleen nog maar koude douches gehad!

Na wat te hebben gegeten lopen we richting de Southbank, waar we met Alex hebben afgesproken. Hij laat het resultaat zien van de filmpjes die hij gisteren met de zonsopgang heeft gemaakt. Ze zijn hilarisch, met z'n allen een beetje staan springen om 06:00 uur 's ochtends. Met z'n drieën struinen we de Southbank en vervolgen onze weg over Kangaroo Point. Allemaal langs de rivier en aan de overkant zien we de Botanische tuin van Brisbane liggen, een heel mooi gezicht met al die bootjes ervoor. We crossen de Brisbane River over de "Story Bridge", een mooie stalen brug uit 1940 die wel iets weg heeft van de Sydney Harbour Bridge.

Eenmaal aan de overkant nemen we afscheid van Alex, want hij moet de bus naar Noosa halen. Wij vervolgen onze tocht naar de Fortitude Valley. Via hier lopen we naar New Farm waar we lekker in het New Farm Park gaan lunchen. Hier is ook de "Old Powerhouse", wat tegenwoordig een theater is. Een supermooi gebouw aan het water. Aan de overkant van de rivier staan prachtige droomhuizen, en vanaf het bankje vragen we aan elkaar waar we wel zouden willen wonen! We vinden beiden Brisbane een hele mooie stad, misschien wel de mooier dan Melbourne en Sydney. Het weer is er lekker, de vibe is chill en de voorzieningen zijn goed. Overal in de stad zijn parkjes, overal is gratis WiFi, overal zijn wandel- en fietspaden, het klopt gewoon.

We lopen terug langs de rivier richting het hostel, onderweg komen we langs allerlei restaurants en door de Botanische tuin. Vanaf hier steken we de "Captain Cook Bridge" naar de Southbank. Hier chillen we even aan het water voordat we definitief naar het hostel gaan om te koken. 'S avonds lopen we terug naar de Southbank om hier de sfeer te proeven.

De volgende dag, woensdag 17 mei, laten we ons met de shuttle afzetten bij het station. Via het "Roma Street Parkland" lopen we naar het "King George Square". Hier ligt het mooie stadhuis met daarin ook het Brisbane museum. Na dit museum te hebben bezichtigd lopen we het stadscentrum door en na alle bezienswaardigheden te hebben gezien, lopen we richting de Southbank om daar wederom te chillen aan de Brisbane River. We koken in het hostel en na het eten nemen we weer een kijkje bij de Fortitude Valley. Hier zijn veel clubs en barretjes.

Op donderdag 18 mei verlaten we het hostel. Voordat we Brisbane verlaten, spreken we eerst af met Juta, een vriend van Erik. We drinken samen een kop koffie en na een gezellige twee uur, vertrekken we richting Mount Coot-tha. Hier bezoeken we de botanische tuin, de Mount Coot-tha lookout, waar je heel mooi over Brisbane kijkt en zelfs de Gold Coast kan zien, en de J.C Slaughter Falls. Deze laatste was een echte deceptie, want alles lag droog!

We vervolgen onze weg richting de Sunshine Coast. We rijden via de Glashouse Mountains. We stoppen bij de Lookout, ondanks het slechte en mistige weer zien we de pracht van deze bergen. Ze zijn allemaal verschillend en lijken uit het niets te zijn ontstaan tussen de rest van het "vlakke landschap". De een is echt een groot stenen blok. De ander is hoog en rond, nog een vlak van boven, en zo staan er een stuk of 8 in de omgeving. Heel bijzonder. Helaas waren de omstandigheden niet ideaal voor een goede foto. We rijden dus snel door en stoppen op een campground vlak voor de Sunshine Coast.

1. Marleen Coopman:
    19 mei 2017
    Nou....dit was een enorme hoeveelheid aan avonturen lieverds! Heerlijk om dit opnieuw te mogen lezen! Jullie track in nieuw Zeeland heb ik via internet 'gevolgd' nu gaat het wel in rap tempo afgelopen week...please foto's. Super verslagen! Ben zelf enorm enthousiast geworden. Dikke kus schatjes xxxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Benno:
    19 mei 2017
    Geweldig allemaal. Wisten niet dat Australië zo mooi is, maar nu wel dankzij jullie!
    Eh Marleen, eerst ons kleinkind volgens de nu geldende regels opvoeden en als dat goed gelukt is: gaan met de banaan (erfenis is dan wel binnen voor de eerste weken).
  3. Mart Van Blanken:
    21 mei 2017
    Ha jongens! Wat een mooie verhalen weer, echt heel erg leuk om te lezen. Blijf genieten en lief zijn voor elkaar

X m en d
  4. Yvonne:
    22 mei 2017
    Prachtig al die verhalen weer. Blijf lekker genieten, en laat ons regelmatig meelezen over jullie belevenissen. Liefs
  5. Stan:
    22 mei 2017
    Guys! Jullie maken genoeg mee super leuk om te lezen allemaal! pas goed op elkaar en genieten
  6. J van Blanken:
    22 mei 2017
    Ik ben nog druk aan het lezen met alle verhalen en bekijken van de foto's. Wat zien en doen jullie veel. Doe vooral voorzichtig en geniet van alle indrukken. Met mij alles goed. Noig heel veel plezier. kus oma v.Blanken.