Cairns

17 juni 2017 - Cairns, Australië

Vandaag, zaterdag 17 juni, staat er rustdag op het programma. Nou zal iedereen denken, jullie rusten toch genoeg, maar reizen is intensief en vermoeiend met al die indrukken die we opdoen. Nee, we vragen absoluut niet om medelijden, want we hebben het beste leven wat we maar kunnen denken. Ultieme vrijheid en we doen alles wat we maar willen.

Na het ontbijt vertrekken we naar Cairns, na een korte rit van 20 kilometer komen we aan en zetten we Yvonne af bij haar nieuwe reisgenootjes. Waar wij een tijdje in de buurt van Cairns blijven hangen, gaat zij door naar Darwin. Na Yvonne te hebben afgezet, doen we de was, wat we al weken niet hebben gedaan. Dat is tenslotte niet nodig als je de hele dag in je zwembroek loopt, haha!!

Hierna begint de echte rust. We parkeren de auto, nemen onze zwemspullen mee en spreiden onze handdoeken uit bij de Esplanade/Lagoon. Helaas kun je in het Noorden van Queensland niet op het strand chillen en de zee in, omdat hier overal zoutwaterkrokodillen zitten en deze monsters zijn vier tot zeven meter groot, die wil je dus niet in het water tegen komen. De lagoon is een goed alternatief waar het iedere dag druk is. In Cairns begint of eindigt namelijk iedereen zijn oostkust avontuur, dus het is er vol met andere reizigers.

We contacten Romona, onze Zwitserse vriendin die we hebben leren kennen tijdens onze zeilcruise op de Whitsundays en waarvan we weten dat ze ook in Cairns is. Ze haalt ons op en gaan bij haar vrienden zitten, de hele middag chillen we met dit groepje lekker in de zon bij de lagoon. Na een tijdje komen we ook anderen tegen die we op de Whitsundays hebben ontmoet, zoals ik al zei, iedereen begint of eindigt hier zijn reis. Vlak voor etenstijd worden we uitgenodigd voor een barbecue voor reizigers. Het is echt een goede barbecue met salades, drinken en zelfs brownies en lammingtons na. Het is gezellig en na afloop lopen we via de nachtmarkt terug naar de auto. Onze dag zit er alweer op.

1. Harriet:
    30 juni 2017
    Altijd goed een lekkere bbq!
  2. George:
    30 juni 2017
    Hoi Tom en Loes. Mooi jullie foto's te zien en verhalen te lezen. Ik krijg een aardig beeld van Australië en begrijp steeds beter het begrip wereldburger en de uitdrukking mensen van het goede leven. Tot de volgende foto's en reisverhalen.
  3. Marleen Coopman:
    30 juni 2017
    Hoi, heerlijk zo'n bbq...Veel beter dan wat ik at....patat mayonaise, kroket en frikandel speciaal ..... :)