The Cook Highway, Mosman Gorge en Kuranda

19 juni 2017 - Kuranda, Australië

Vandaag, zondag 18 juni, rijden we op tijd weg vanuit Cairns richting Port Douglas. De weg hier naartoe heet "The Cook Highway", ja daar is hij weer, en is één van de mooiste wegen van Australië. Aan landzijde heuvels met tropisch regenwoud en aan de andere kant de Koraalzee. We rijden langs hele lange smalle strandjes met palmbomen en wanneer we heuvels overrijden zien we de kleurverschillen van de oceaan en riffen. Overal zijn mogelijkheden om de auto te stoppen, dus dat doen we dan ook regelmatig met prachtige uitzichten over stranden, baaien en de oceaan. De weg is slechts 50 kilometer, maar zeker een van de highlights van deze dag, we doen er ook niet voor niets 4 uur over.

In Port Douglas doen we niet zo veel, we rijden de heuvel op om naar de "Trinity Bay Lookout" te gaan waar we een prachtig uitzicht over de gelijknamige baai hebben en over "Four Mile Beach". We rijden verder naar Mosman waar de Mosman Gorge is. Bij het Visitor Centre parkeren we de auto en krijgen we de optie een shuttlebus voor 10 dollar of 2,5 kilometer lopen naar het begin van de kloof. We hadden al een tijdje geen workout gedaan, dus besparen ons die 10 dollar. Na de korte wandeling komen we aan bij de kloof. Het water is erg helder, met enorme rotsformaties en het pad biedt ons mooie uitzichten over de kloof. Het eerste gedeelte van het park is erg toeristisch, daarom ontvluchten we de drukte en maken we een mooie wandeling door het tropische regenwoud. De bomen en planten zijn prachtig! Evenals de vreemde geluiden die hier van alle kanten te horen zijn. We genieten enorm van deze mooie wandeling. Hierna lopen we weer terug naar de parkeerplaats en rijden terug richting Cairns over de Cook Highway. Ergens halverwege parkeren we de auto in de bosjes aan het water, waar we ons kamp opslaan voor de nacht.

De volgende ochtend worden we wakker van een prachtige zon die oprijst vanuit de oceaan. Heerlijk wakker worden met het ritme van de aarde, beter kan niet! We rijden een paar kilometer naar Palm Cove, waar we ontbijten aan het strand. Het is hier geweldig. Oceaan, kort strandje, palmbomen en dan ons tafeltje waaraan we ontbijten. Echt ultiem geluk en wat kan een mens blij worden van deze kleine dingen in het leven. Kopje koffie, gebakken eitje en dat allemaal vers gemaakt door mijn privéchef Loes.

Na het ontbijt gaan we naar Kuranda, een verborgen artistiek dorpje gelegen in het regenwoud. Hier zijn heel veel marktjes en is veel kunst te vinden. Na alle marktjes te hebben afgestruind, hebben we een wandeling door het regenwoud gemaakt die om het dorpje loopt. Deze wandeling was niet echt bijzonder, maar wel lekker rustgevend. Tegen het eind van de dag rijden we teug naar Cairns, omdat we morgen met een boot naar het Great Barrier Reef gaan. Iets waar we al jaren naar uitkijken, een droom die uitkomt.

1. Harriet:
    30 juni 2017
    Goed voor elkaar met jouw privéchef ☕️
  2. Mart Van Blanken:
    30 juni 2017
    wat een mooie verhalen weer jongens :-) en wat heeft Palm Cove mooie stranden, echt super gaaf. geniet er maar lekker van
  3. Marleen Coopman:
    Ik vind jullie verhalen geweldig! Wat een heerlijk leesplezier zeg. LOVE IT