Dorrigo National Park

10 mei 2017 - Dorrigo National Park, Australië

Het subtropisch regenwoud van Dorrigo NP staat op de Werelderfgoedlijst, omdat het nog een van de weinige originele wouden is van de oude Gondwana Rainforest. Gondwana was het deel van de wereld, miljoenen jaren geleden, toen Antarctica, Australië, Afrika en Zuid-Amerika nog aan elkaar vastzaten. Na informatie bij het Rainforest Visitor Centre te hebben opgehaald, begonnen we met een korte Skywalk die uitzicht gaf over het gebied. Daarna deden we de Wonga Walk, een korte wandeling van 6,6 kilometer door een subtropisch regenwoud. Overal hingen hele dikke lianen waar je aan kon hangen, natuurlijk kwam de Tarzan in Tom weer naar boven. Het rook er heel lekker naar bos en je hoorde continue spannende geluiden van vogels. Zoals je alleen in regenwouden hoort. Onderweg kwamen we langs de Tristania Falls en de Crystal Shower Falls waar je ook onderdoor kon lopen. De bomen waren tussen de 60 en 100 meter hoog en sommigen waren ruim duizend jaren oud. We zagen heel veel verschillende paddestoelen, heel veel vogels en de geluiden waren fantastisch! Precies zoals je ze in een regenwoud verwacht!

Vervolgens gingen we naar de Never Never Picnic Area, omdat hier een ongerepte wandeling startte. We moesten 10 kilometer over een hobbel zandweg, met onze auto natuurlijk geen probleem!! We gingen de Rosewood Creek Circuit Track lopen, welke langs de Coachwood Falls ging. Ook konden we kiezen of we halverwege een omweg wilden nemen van 2 uur naar de Red Cedar Falls. Een steile weg naar beneden, maar deze tocht was het meer dan waard. Wat een mooie waterval was dit zeg. Daarna moesten we dezelfde steile weg weer omhoog. Het was even doorbijten, maar we waren blij dat we het hadden gedaan. Na deze wandeling zijn we terug naar de camping gereden.