Mid North Coast NSW

9 mei 2017 - Fernmount, Australië

Vanmorgen werden we vroeg wakker, om 6.00... we bleven liggen, en een uur later wordt op het raam geklopt. Er staat een park ranger naast de auto. Hij vraagt ons of we hier hebben overnacht en we zeggen, ja! We waren ons van geen kwaad bewust. Maar het bleek dat je hier niet mocht overnachten... kortom, een boete van 110 dollar.... hij kon kiezen tussen twee boetes, het negeren van bord (die wij niet hadden gezien) of wildkamperen (220 dollar). Hij heeft ons dus "gematst...." Leuk begin van de dag! We willen de pret niet drukken, dus besluiten we te ontbijten met een gebakken ei. Wil Tom net een hap van zijn brood eten, word ie aangevallen door een Kookaburra (vogel)! We schrikken ons dood, pakken onze spullen, vluchten de in auto en en rijden weg. Wat een kut ochtend!

We nemen een kijkje aan de One Mile Beach in het plaatsje Forster. Zodra we het strand oplopen, zien we in de zee een groep van wel 12 dolfijnen zwemmen! Ze waren op nog geen 100 meter afstand! Prachtig en dit maakt de dag dan wel weer goed! Om de hoek is Benett's Head, hier maken we een korte wandeling met een fantastisch uitzicht over de kust, stranden en de oceaan.

We rijden verder en in het kleine plaatsje Crowdy Head (221 inwoners) drinken we een kop koffie naast de vuurtoren. Het uitzicht is hier wederom prachtig. We rijden door een mooi natuurpark genaamd Crowdy Bay National Park. Hierna komen we uit in Port Macquarie, deze plaats heeft ontzettend mooie stranden waar veel gesurfd word, wat me wel eng lijkt, omdat er heel veel rotsen om en in de zee liggen. We lopen over Flynn's Beach, het mooiste strand van de plaats. Onze volgende stop is South West Rocks. We besluiten te koken aan het strand en genieten tegelijkertijd van de zonsondergang. Hierna rijden we verder naar een overnachtingsplek.