Port Stephens, Myall Lakes National Park and Seal Rocks

8 mei 2017 - Tarbuck Bay, Australië

Vanmorgen werden we wakker tussen de duinen! Het was prachtig, zo rustig en wat een heerlijk gevoel. Na een ontbijtje en het herpakken van ons dak, wilden we wegrijden. Wat denk je? Accu leeg... geen service, dus wat dan!! Tot ons grote geluk zagen we na een tijdje een stel met een fourwheeldrive. We vroegen hen om hulp en die kregen we direct. Toen dat probleem opgelost was, moesten we met al onze ervaring nog uit de duinen zien te komen. Man, man, man wat een beleving. We kwamen een aantal keer vast te zitten, maar met een aantal keer vooruit, achteruit, veel gas en weinig gas, is het ons gelukt. De volgende keer maar iets beter voorbereiden met de bandendruk, etc. We hebben ook maar meteen een deflator/inflator op 12 volt gekocht.

Na ons strandavontuur zijn we naar de Port Stephens gereden en de vuurtoren op Nelson Head. Dit was verder niet zo heel bijzonder dus zijn we na een korte stop verder gereden naar Myall Lakes National Park. Hier zijn we naar het plaatsje Seal Rocks gereden. Ook hier was een vuurtoren, Sugarloaf Point Lighthouse, maar deze keer was het uitzicht vele malen beter. Ook de weg ernaar toe, liep door een mooi bos en stond op een mooie rots en er was een blowhole. Even later gingen we naar het strand en zagen we een fourwheeldrive vastzitten op het strand, we dachten eraan om ze te gaan helpen, maar er kwamen al twee anderen aan. Vanaf dit strand zagen we ook de vuurtoren mooi liggen, echt mooi!

'S avonds gingen we koken bij het strand en zagen we de zonsondergang. Na het eten wilden we onze weg naar het noorden vervolgen, totdat we een meisje op de weg zagen staan die om hulp riep. We stopten en ze gaf aan dat ze vast zaten met hun Nissan Patrol (een zware auto). Ze waren na een heuvel door een plas gereden en zaten moervast in de modder, wel 50 centimeter diep in water. We besloten ze te helpen. De man zei dat hij dit vaker had gedaan en vertelde mij wat ik moest doen. Hij knoopte een kabel aan mijn trekhaak en aan die van hem. Hij gaf aan dat we het waarschijnlijk een paar keer zouden moeten proberen en dat het dan wel zou lukken. Ik zette de auto in vierwielaandrijving, gaf gas en schoot ineens naar voren. Met één teug trokken we zijn auto uit het water, aan alle onzekerheid over de auto kwam een eind. We hebben echt een goede tank gekocht. De man gaf ook aan dat onze auto echt een sterke motor had en het stel bedankte ons met koud bier! Dat vonden wij natuurlijk wel leuk om te krijgen.

1. Harriet:
    17 mei 2017
    Wat mooi dat jullie dat andere stel goed hebben kunnen helpen