Vlucht en aankomst in Melbourne

24 januari 2017 - Melbourne, Australië

Eerst even een korte mededeling. We hebben onze reisblog opgedeeld, alle verhalen zijn dus niet weg, maar boven aan een verhaal kun je kiezen tussen Nieuw-Zeeland en Australië. Als je op Australië klikt worden de verhalen van NZ dus niet weergegeven en visa versa. Daarnaast willen we nogmaals iedereen bedanken dat jullie zo enthousiast met ons meeleven en voor de leuke reacties. Echt super!

Na een halve dag niks doen en wachten, vliegen we om 18.50 uur naar Melbourne Australië! We vliegen met de Dubaanse maatschappij Emirates wat ons erg goed beviel. We zaten in de Airbus A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Wat een luchtkasteel is dit. Je kreeg wat je wilde en het eten was super! Na ruim drie uur vliegen, landen we veilig in Melbourne. Na een erg minimale douane controle, nemen we de bus naar het centrum. Het had geen schim weg van de strenge Border Security van televisie. We hadden alles voorbereid, 2 pasfoto's bij ons, alle visa uitgeprint en kopie van ons bankafschrift. Het zou allemaal nodig zijn, maar we werden slechts een keer om ons paspoort gevraagd, kort aangekeken en we mocht doorlopen. Zelfs onze handbagage werd niet gecheckt. Het meest bizarre vond ik eigenlijk dat we geen stempel in ons paspoort kregen. Een lichte teleurstelling, want ik wil toch van ieder land een stempel.

We komen aan bij ons AirBnB waar een Koreaanse jongen ons op staat te wachten. Hij is erg moeilijk te verstaan, maar we begrijpen elkaar. In het appartement verteld hij de huisregels, krijgen we het pasje van de ingang van het complex en de lift, maar er is geen sleutel voor de voordeur van het appartement.... De deuren zijn hier dag en nacht open, en iedereen kan binnenlopen. Zelf onze kamer heeft geen slot. Niet zo'n fijn gevoel dus. Maar we zetten ons er overheen. Na ons te hebben geïnstalleerd komen er een aantal Aziaten binnen, waarvan één onze huisgenoot is. Ze zijn erg aardig en we krijgen een biertje van ze. Het blijft tot diep in de nacht gezellig.

1. Benno:
    26 januari 2017
    Daar gaat ie dan. Werken voor de kost.
    (Wel gvd. denk ik: wat een belevenis zou dat zijn zo'n 380 word ik door een paar brugpiepers afgetroefd.)
    Tip: maak foto's van de mensen die jullie ontmoeten. De landschappen onthoud je, maar hoe de leuke leu er ook alweer uitzagen minder terwijl dat voor later misschien net zo interessant is.
  2. Willem Husken:
    26 januari 2017
    Bedankt voor de leuke verhalen van Nieuw Zeeland. Ik heb zo een hele mooie kijk gekregen van dat land. Had ik nooit gedacht. Veel plezier in Australië
  3. Yvonne:
    26 januari 2017
    Geweldig al die mooie verhalen, nu op naar Australië,ben benieuwd hoe het jullie daar vergaat.Dikke pakkerd
  4. Manon:
    Hoi Tom en loes,
    Jullie verhalen over nieuw zeeland waren erg boeiend om te lezen en wat een prachtige foto's!
    Nu Australië verkennen veel plezier daar tussen de kangoeroes xxx
  5. Harriet:
    26 januari 2017
    Fijn dat jullie weer veilig zijn geland! Ben benieuwd naar de verhalen uit dit land
  6. Marleen Coopman:
    28 januari 2017
    Heb enorm genoten van jullie prachtige verhalen en foto's. Heel veel plezier en nieuwe avonturen in Australië.