Abel Tasman Coastal Track Day 4 & chillen bij The Potshed

18 januari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag moeten we een paar uurtjes teruglopen naar Totaranui. We moeten over dezelfde track als waar we gisteren liepen, maar we zien continue nieuwe dingen vanuit letterlijk een andere invalshoek. Deze track is echt mooi en blijft vol verrassingen. Het is wel een hele makkelijke track, zeker vergeleken met eerdere tochten die we gedaan hebben, zoals de Kepler Track. We hebben deze tocht helemaal op slippers gelopen en de helft van de tijd zelfs op onze blote voeten. Al keek iedereen ons wel raar aan, want de meesten deden hem toch wel op wandelschoenen.

Eenmaal aangekomen in Totaranui gaan we met de watertaxi terug naar Marhau, wat ongeveer een uur duurt. De speedboot gaat erg snel en we zien een aantal zeehonden onderweg. Aangekomen in Marhau zoekende Lou nog even op, die aan het werk is in een restaurant. Na een kort praatje rijden we richting Picton, omdat we morgen met de ferry weer teruggaan naar het Noordereiland. Na drieënhalf uur te hebben gereden stoppen we bij een Freecampsite in Renwick.

En Renwick, wie weet wat daar is?...... Juist, de Potshed en wie zijn daar ook al weer? Heel goed, onze vrienden! Diego, Sofia, Sebastian, King Mei en nog een Sebastian. De mensen waar we mee naar het strand zijn geweest. We gingen dus naar de Potshed en werden met open armen ontvangen, ze waren allemaal benieuwd naar onze verhalen en natuurlijk vloeide eerste de mate (Argentijnse thee dat je deelt) en later het bier. Het was weer reuze gezellig avond!