Abel Tasman Coastal Track Day 3

17 januari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vandaag moeten we wederom vroeg opstaan, omdat we weer met eb de oversteek moeten maken. Deze keer is er echt geen ander pad om onze weg te vervolgen. Iedereen staat dus vroeg op! We besluiten te wachten en als laatste weg te gaan, omdat we niet in de menigte willen lopen.

Na de oversteek vervolgen we onze weg naar Totaranui. Dit is het laatste punt tot waar de watertaxi gaat en hier kun je met de auto komen en dat kan je merken ook, niet normaal wat druk! Na een korte pauze vervolgen we dus maar snel onze weg.

Na een kleine klim komen we aan bij Anapai Bay. Een erg mooi strand met zes campingplekken in de bosjes. We lopen door en na twee klimmen komen we aan bij Mutton Cove. Een prachtig lang strand helemaal afgelegen tussen de rotsen. Heel erg mooi! In de bosjes zoeken we een mooi beschut plekje om onze tent op te zetten.
De mooiste stranden zijn duidelijk aan het einde van de track en wij zijn blij dat we de trek helemaal lopen en niet zoals de meesten tot aan Totaranui. Het is hier zo lekker rustig en mooi!

Nadat we onze tent hebben opgezet gaan we naar Seperation Point dit is het einde van de Abel Tasman Baai en het begin van de Golden Bay. In de verte zien we de Cape Farwell Spit, daar waar we eerder zijn geweest. Wat een mooi uitzicht hebben we hier en er is een zeehonden kolonie op de rotsen, altijd leuk! We lopen terug naar onze tent en gaan lekker op het strand liggen. Het is vandaag wederom 25 graden, heerlijk relaxen en zonnebaden dus. Verder doen we vandaag niet zoveel.