Auckland

19 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 19 november hebben we veel gewandeld: 18,5 kilometer. Voor de stappentellers onder ons, bijna 30.000 stappen op zeer heuvelachtig landschap. Eerst zijn we naar de het oudste park van Auckland geweest: the Auckland domain. In dit park bevinden zich de Wintergarden en het Auckland War Memorial Museum. De Wintergarden is een prachtige tuin met beelden, bogen en waterornamenten met aan beide kanten kassen met tropische planten, geweldig (Google het). Het museum ging over de geschiedenis van Nieuw-Zeeland, de Maori cultuur, geografie van Nieuw Zeeland en de rol van NZ in verschillende oorlogen. Na dit museum zijn we naar Mt. Eden gelopen, een dichtgegroeide vulkaan midden in de stad en het hoogste natuurlijke punt van Auckland. Vanaf de rand van de krater heb je een mooi uitzicht over stad Auckland. Helaas was het erg bewolkt waardoor de foto's niet zo mooi zijn geworden. Vanaf Mt. Eden zijn we via het Western Park naar Ponsonby Street gelopen, een bruisende hippe barstreet in Auckland. Hier hebben we bij Longroom een heerlijke Marborough wijn gedronken. Later zijn we door gelopen naar de Velvet Burger, waar we allebei een lekkere Burger hebben gehad! Het blijft ons verbazen hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Er zijn wel veel bedelaars in de stad, maar als zij om geld vragen en je niks geeft, zeggen ze toch: oké, have a nice day sir.

Op zondag 20 november hebben we eerst wat dingen geregeld, zoals inkopen voor de camper en een simkaartje. Daarna hadden we Bastion Point en de viering van het 75-jarig jubileum van de NZ-navy op het programma staan. Bastion Point gaf een mooi uitzicht over Auckland en alle omliggende eilanden. Onderweg kwamen we langs verschillende stranden en Mission Bay. We hadden ons iets verkeken op de afstand en de duur van de wandeling naar Bastion Point, waardoor we te laat waren voor de opendag van de Marine. We hebben vandaag 16,6 km gewandeld, dus we zijn inmiddels aardig opgewarmd voor de trekkingen die we nog gaan maken door de bergen. Tom heeft trouwens zijn voorhoofd verbrand voor het eerst in zijn leven door de felle zon. Hij merkte het alleen niet door de harde wind! 'S avonds hebben we nog een biertje in de lobby gedronken en daarna op tijd naar bed. Morgenvroeg gaat ons avontuur echt beginnen, want dan halen we de camper op! Wij hebben er zin aan!

View Auckland from Mt. Eden

View Auckland from Mt. Eden II

View from Bastion Point

View from Michael Joseph Savage Memorial

1. Lea & Maurice:
    19 november 2016
    Wauw, heerlijk om zo actief Auckland te ontdekken. Ondanks de wolken op de foto ziet het er prachtig uit.
    We zijn benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Enjoy!!! X
  2. J van Blanken:
    19 november 2016
    ik geniet enorm van jullie verhalen. Hoop dat je dit nog vol houdt. Hoeft natuurlijk niet elke dag, maar ik kijk er wel naar uit. Geniet swamen nog maar veel. dikke kus van mij. oma.
  3. Harriet:
    20 november 2016
    Hoi Tom en Loes,

Heb even gegoogeld op Wintergarden. Wat een prachtige bijzondere bloemen en wat een stappen hebben jullie gelopen!
    Goede warming up voordat het grote avontuur begint met de camper. Geniet van alles wat op jullie pad komt en ik zie uit naar het volgende reisverslag xxx
  4. Bert en Jet:
    21 november 2016
    Hoi Tom en loes.denken jullie er aandat je altijd genoeg brandstof bij je hebt.als de tank half leeg is dat je tankt.je weet nooit wanneer je de volgende pomp tegen komt. Fijne dag vandaag groeten van ons
  5. Jenneke van der hoef:
    21 november 2016
    Goeie reis Tom en Loes. Wat een prachtig begin!
  6. Herbert denekamp:
    21 november 2016
    heel veel plezier van jullie grote reis en geniet er ontzettend van. blijf jullie volgen
  7. Benno:
    22 november 2016
    Een goed begin is het halve werk. Geweldig mooi daar, genieten !!
  8. Mirjam:
    22 november 2016
    Hi Tom en Loes! Geniet ervan, maar vergis je niet in de felheid van de zon daar.....

Mirjam.
  9. Andrea:
    24 november 2016
    Hoi Tom en Loes,
    leuk zo'n blog! Ook ik blijf jullie volgen :-))
    Have fun!
  10. Marian:
    25 november 2016
    Hey wereldreizigers,
    wat een geweldig begin van jullie avontuur!
    Heel veel plezier!

*wat heerlijk dat jullie ons thuisblijvers zo meenemen op jullie avontuur*
  11. Majorie:
    26 november 2016
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben. Heel veel plezier!
  12. Bill:
    27 november 2016
    Even bijgelezen Tom en Loes. Ben benieuwd naar jullie avonturen dus blijf zo af en toe eens lezen. Have fun!
  13. Koen Middelkamp:
    28 november 2016
    Ziet er super gaaf uit zeg en mooi geschreven! Geniet er flink van samen en kom maar op met alle verhalen en foto's!!

Groetjes van alle kerels bij AIT!!!
  14. Elly Gengler:
    28 november 2016
    Super. Wat een lekker begin van jullie reis. En wat een afstanden hebben jullie gelopen. Voordeel je slaapt er lekker op. Heel veel reisplezier en ik blijf jullie volgen