Mount Maunganui, Hamurana Springs and Rotorua

1 december 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we naar Mount Maunganui gereden, een paar kilometer van Papamoa. Een vulkaan aan zee die we hebben beklommen. Het is schitterend weer en de wandeling ging door een grasvlakte waar allemaal schapen stonden te grazen, heel leuk. Iets hoger was het tropisch bebost en op de top waren struiken en rotsen. Het uitzicht was prachtig. Je kon erg ver kijken over de zee, allerlei kleine eilandjes en over Papamoa. We liepen via de andere kant van de vulkaan terug, daar hebben we nog even staan kijken naar een paar mannen die hier van de kliffen sprongen om te paragliden!

We reden door naar Rotorua en onderweg stopten we bij Hamurana Springs. Hier hebben we een prachtige korte wandeling gemaakt om een beekje waar veel verschillende soorten eenden, ganzen en zwarte zwanen zaten. De route liep door een bos met immens hoge naaldbomen (Redwoods) van wel 55 meter hoog! Daarna kwamen we bij een punt waar de beek ontsprong. Uit het niets was er een bron, deze bron was 15 meter diep! Het water was kraakhelder waardoor je de bodem kon zien, heel bijzonder! Ook was er dansend zand te zien in de bron. Het leek alsof het zand op de bodem telkens opsprong.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Rotorua en moesten we eerst om Lake Rotorua, rijden, voordat we in de plaats zelf waren. Vanaf de weg hadden we een mooi uitzicht over het meer. In Rotorua hebben we een camping midden in de stad gevonden aan het Kuirau Park. Na het eten zijn we het park ingelopen en hier waren allerlei kokende modderpoelen en geisers te zien, echt heel bijzonder. Hier komt echt heel veel stoom vanaf en door de zwavel stinkt het echt enorm naar rotte eieren. Daarna zijn we door een Maori-wijk en het centrum naar de Govermemt Gardens gelopen en echt overal in de stad komt random stoom uit de grond, zijn kokende modderpoelen en kokende waterbronnen en het stinkt dus ook overal, maar daar wen je op den duur wel aan.

1. Mirjam:
    8 december 2016
    Wat stinken daar in Rotarua hè? De hel van Nieuw Zeeland!
    Prachtige herkenbare verhalen! Erg leuk geschreven ook!!!
    Geniet ervan....