Paaku, Collins Drive and The Bay of Plenty

30 november 2016 - Papamoa, Nieuw-Zeeland

Eerst zijn we naar Tairua gereden. Daar ligt Paaku, een 7 miljoen jaar oude niet meer werkende vulkaan. Na een korte klim hadden we hier een geweldig uitzicht over de dorpjes, de havens, de Pacific en de bergen. Na een korte stop op deze vulkaan zijn we doorgereden naar de Puketui Valley. Hier zijn de Broken Hills goudmijnen, waar we de Collins Drive Gold-Mine Track hebben gelopen. Het was een redelijk steile klim door jungle-achtig gebied en tijdens deze track kwamen we door een 500 meter lange goudmijn (Collins Drive Tunnel) waar het pikkedonker was. Gelukkig hadden we onze hoofdlampjes bij ons, want anders kon je de weg echt niet vinden. Onderweg deden we onze lampjes eens uit en toen zagen we enkele Glow-worms. Dit keer niet zoveel als in de Abbey Caves, maar toch blijft het bijzonder. Nadat we de goudmijn door waren gekomen moesten we nog door drie watertunnels.
Na deze 3-uurs tocht reden we de Coromandel Peninsula uit en kwamen we in de Bay of Plenty. Een baai met super mooie kilometers lange smalle stranden waar je heel ver de Stille Oceaan in kunt lopen, omdat het heel lang ondiep is. We hebben een camping in Papamoa gevonden, 100 meter van zee af. Deze avond hebben we een lekkere strandwandeling gemaakt en daarna een lokaal gebrouwen biertje gedronken in het Paphouse, een cafeetje op de hoek.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    7 december 2016
    Het klinkt allemaal wel heel mooi ,op naar de volgende belevenissen !! xxx