Coromandel Peninsula: Hot Water Beach and Cathedral Cove

29 november 2016 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we onze route door het Coromandel Peninsula vervolgt. We vertrokken op tijd vanuit Tapu en reden via een geweldige route met aan de linker kan zee, en aan de rechterkant bergen en bossen naar Hahei (een plaats aan de andere kant van het schiereiland). Vanuit hier gingen we met een schepje naar Hot Water Beach. We gingen hier kuilen graven op z'n Duits. Waarom zullen jullie denken... Nou, wanneer je met eb hier een kuil graaft borrelt er heet grond water naar boven, omdat dit vulkanische grond is. Er ligt niet diep onder dit strand een plaat van 170 graden. Hierdoor heb je als je een gat graaft loeiheet water en heb je dus je eigen therm!!! Lekker warm baden in de ijskoude Pacific! Na een uur op dit strand te hebben vertoeft (het werd alsmaar drukker) gingen we naar Cathedral Cove, Stingray Bay en Gemstone Bay. Alle drie waren via korte wandelingen (2 uur in totaal) te bereiken. Wat een fantastische baaien.

1. Willem Husken:
    29 november 2016
    Wat een enorme ervaring doen jullie op. Dat blijft je altijd bij. Mooi dat jullie droom zo uitkomt. Nog heel veel plezier en Fin daar. Liefs Willem
  2. Yvonne:
    29 november 2016
    Wat een fantastische belevenissen, we genieten helemaal mee,en Loes wat weet jij het geweldig mooi te verwoorden,geniet maar lekker samen , liefs
  3. Annette:
    29 november 2016
    Wat een mooie verhalen. Dat links rijden lijkt mij wel een dingetje. Over die wandeling van 35km maar te zwijgen. Ha ha Veel plezier samen
  4. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    29 november 2016
    Wat een geweldige ervaring doen jullie op.,fijn dat jullie zo intens genieten. wij genieten met jullie mee, liefs xx
  5. Rijnstraat 16:
    29 november 2016
    Super om jullie verhalen te lezen! En op sommige plekken zijn we vorig jaar ook geweest. Zo leuk om te reizen, jammer dat we hier zitten! Het is hier trouwens koud , maar heel mooi weer!
  6. Ineke Groothuys:
    2 december 2016
    Hoi Tom en Loes,

Pffff...effe bijkomen. Net al jullie reisverhalen doorgenomen. Wat een belevenissen nu al, aan het begin van de grote reis. Fijn dat het goed gaat met jullie. Wij wensen jullie alle geluk en nog een hele mooie tijd daar. PS. Mijn broer Andre ( nu nog in N.Zeeland) berichtte ook "super mooi land".
    Lieve groet Tonny en Ineke.
  7. J van Blanken:
    4 december 2016
    wat een mooie foto's. Geniet vooral van al dit moois, voor later is het prachtig om op terug te kijken. Veel plezier, pas goed op elkaar, kus oma