Takaka

12 januari 2017 - Takaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag worden we wakker met keiharde regen. Zo mooi als het gisteren was, zo slecht is het weer nu, wat een contrast! We besluiten vandaag hippie Takaka maar eens in te gaan, met regen kun je immers toch niks bekijken dus gaan we maar winkelhoppen. Het is een klein, maar heel leuk dorpje. Heel veel kunstwinkeltjes, leuke barretjes en eettentjes en yoga scholen. Ook zijn er natuurlijk biologische/ecologische winkeltjes (geef er een naam aan) en verkopen alle kledingwinkels alleen maar hippie kleding. Kortom erg leuk stadje! In een zeer artistiek sierraden winkeltje,  ontmoeten we Daniel. Een Iraanse man die erg geïnteresseerd was in onze reis en waar we wel 20 minuten mee hebben gesproken. Hij vroeg waar hij ons kon volgen en dat het hem leuk leek om onze reis te volgen. Erg aardige man. Ohja en iedereen loopt hier de hele dag op blote voeten. Of het nou asfalt, zand, gras of hele scherpe GRIND-paden zijn, dat maakt ze echt niet uit!

Na de middag klaart het weer op en gaan we naar de Labyrint Rocks op vijf minuutjes rijden van Takaka. Het is een doolhof door hoge Limestone rotsen. Het labyrint was echt meters lang en je kon er gemakkelijk verdwalen. Heel erg mooi dat dit zo door de natuur is geschapen. Overal stonden plastic poppetjes uit films. Heel erg grappig. Hier hebben we een tijdje rondgedwaald.

'S avonds gaan we naar Kiwi's toe die we eerder hebben ontmoet. Die hebben een strandhuisje iets buiten Takaka. Het was een hele gezellige avond met vooral heel veel wijn en champagne. We mochten gelukkig op hun oprit in de camper blijven slapen, want het was niet verantwoord om nog te rijden!

1. Harriet:
    23 januari 2017
    Ook geprobeerd op blote voeten te lopen?
    Nieuwe uitdaging!