Tata Beach, Wainui Falls, Grove Scenic Reserve, Rawhiti Cave en Hippie Takaka

11 januari 2017 - Takaka, Nieuw-Zeeland

We worden wakker op een verlaten strandje, echt prachtig! We rijden naar een openbaar toilet om ons op te frissen en komen aan de praat met een vrouw die in deze regio woont! Ze gaf ons tips voor illegaal parkeren en tips voor de regio. Op aanraden van haar gaan we naar de Mussel In, een lokale brouwerij en ze hebben heerlijke taartjes en meatpies. Dat laatste is Nieuw-Zeelandse specialiteit, bladerdeeg met groenten en vlees erin. Het was erg lekker en we kwamen de vrouw daar ook weer tegen, heel grappig.

Na de Mussel In reden we terug naar Takaka. Onderweg kwamen we weer langs de Pupu Springs, waar we gisteren ook al waren geweest. Het was vandaag stralend mooi weer dus we hoopten de bodem nu te kunnen zien. We konden vandaag iets verder kijken maar helaas zagen we nog steeds de bodem niet.

We arriveerden in Takaka, maar besloten verder te rijden naar Tata Beach, omdat het vandaag zo mooi weer was. Wauw, wat was dit een mooi strand! Echt een heel mooi gouden strandje en het was heel rustig. Het waaide wel heel erg hard en de meeuwen waren agressief, het was hun territorium denk ik.

Na twee uur te hebben gebakken in de zon zijn we verder gereden naar de Wainui Falls. Dit is een waterval in het Abel Tasman National Park. We liepen door een heel mooi regenwoud langs een rivier. Na een klein half uur kwamen we aan bij de waterval. Dit is echt een van de mooiste watervallen die ik, Tom, ooit heb gezien. Ik was sprakeloos, niet zo zeer de waterval an sich, maar de hele ambiance. Het regenwoud, de stroomversnellingen, de rockpool van de waterval. Echt alles klopte!!! Toen we aankwamen waren er aardig wat mensen, maar we besloten te wachten. Na een tijdje waren we met z'n tweeën en het klaarde ook nog eens op. Het was nu nog mooier! Ik zou hier zo graag willen blijven overnachten, maar helaas was dat niet mogelijk.

We reden een paar kilometer verder naar de Grove Scenic Reserve. We rijden door een vlak daal met allemaal weilanden, dus wij denken, hmm zal wel. We parkeren onze auto en lopen een bos in, nah, wat we daar zien! Tombraider/Indiana Jones filmsachtige landschappen. Echt een heel mooi regenwoud met enorme limestone rotsformaties. Oprecht super mooi! Het is niet zo groot, maar we vermaken ons toch wel uurtje daar.

Het laatste wat we vandaag willen zien is de Rawhiti Cave. Na een barre zware tocht van een half uur klimmen in de warme zon, kwamen we Opeens!! Vanuit het niets! aan bij een immense opening in een berg. Overal waren enorme stalactieten en stalagmieten te zien en het leek wel of we op een filmset waren beland! Adembenemend hoe ongelofelijk mooi deze grot was! Ik, Loes, had hier wel willen blijven wonen! Het leek wel een sprookje!

Op het eind van de dag hebben we Pannenkoeken gebakken in Takaka. Al met al was het een hele Productieve dag! Wat hebben we een mooie dingen gezien. Mijn pareltje was de waterval en Loes was verliefd op de Rawhiti Cave. Ze staan in ieder geval beiden in onze top 10 van NZ. We houden van de Golden Bay.

Het is echter nog niet afgelopen met de pret. We rijden naar de door hippies opgeëiste gratis campground. We parkeren onze auto en lopen een eindje langs de rivier en gaan op een gegeven moment de bossen in. We waren uitgenodigd door de mensen die met ons meeliftten naar Takaka. Daarnaast had Aurelie haar tas met paspoort en creditcard erin bij ons in de auto laten liggen, netjes als wij zijn hebben we haar opgezocht. Ze was nog nooit zo blij geweest zei ze. En we hebben een tijdje bij hun gezeten. Deze plek is echt groot, maar toch heel gezellig. Overal staan kleine hutjes of tentjes, ook zijn er drie grote hutten, de gemeenschappelijke ruimten. We dronken voor de verandering eens thee in de avond en het was erg gezellig. We hadden mooie gesprekken over de maan, die bijna vol was. En morgen is er een full-moon-party waar iedereen voorbereidingen voor trof.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans van Groesen:
    Hoi Loes &Tom,
    Op zoek naar een goede blogsite voor onze trip naar NZ kwam ik jullie tegen. Erg leuk en leerzaam om te lezen ! We hadden al diverse plaatsen uitgezocht maar met jullie verhalen en foto's wordt onze reis nog mooier en completer. Wij vertrekken in februari vanuit Christchurch om na 4 weken in Auckland te eindigen. Omdat wij in een campertje rond gaan touren was ik wel heel benieuwd naar die ' tip' omtrent illegaal parkeren,.
    Veel plezier nog , en mooi weer..,.
    Hans & Sabine
    [email protected]
  2. Harriet:
    13 januari 2017
    Terwijl het buiten wit van de sneeuw is, lees ik het verhaal van jullie avontuurlijke en prachtige dag en tot slot een kijkje hoe de hippies wonen!
  3. George:
    Hoi Tom & Loes,

Weer heerlijk genoten van jullie belevenissen. New Zealand begint echt een beetje te leven. Prachtig Loes dat je het werk van Tom in de praktijk brengt met het gegeven advies" Perhaps it's time for a new job".
  4. J van Blanken:
    14 januari 2017
    O, wat een prachtig land. Als ik de verhalen lees, dan is het net een boek. Jullie verwoorden alles zo echt, een schrijver zou het niet beter kunnen. Met mij gaat het goed ik maak niet zo veel meer mee. Heb net bericht van Gerrie gehad dat Luuk en Roos een flat hebben gehuurd in Amersfoort. Ik ben erg blij voor hun. Lieverds nog veel mooie dagen in New Zealand. Kus oma.