Tolaga Bay and Tatapouri

4 december 2016 - Tatapouri, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen reden we vanaf de camping naar Tolaga Bay. Onderweg kwamen we door het Waioeka Gorge Forest . Een bergachtig gebied met veel slingerbochten en continue helling op en af. Toen we in de buurt waren, kwamen we wel langs kilometers lange wijngaarden. Deze regio is bekend om z'n Gisborne Chardonnay. Eenmaal in Tolaga Bay aangekomen gingen we eerst naar het historische scheepswerf. Een hele oude uit het jaar 1929 600 meter lange werf. Dit was geinig om te zien en er zaten allemaal mensen op te vissen. De zee was hier prachtig. Het water was heel helder en je kon honderden meters het water inlopen, omdat het zolang ondiep was.

Hierna zijn we de Cook's Cove Track gaan lopen. Een wandeling naar het punt waar Captain Cook voor het eerst Nieuw-Zealand bereikte. Deze track begon met een wandeling stijl de heuvel op tussen heel veel schapen en koeien door. Eenmaal bovenop de berg had je een mooi uitzicht over Tolaga Bay, Cook's Cove en de Hole in the Wall. Na een korte kijkpauze zijn we afgedaald om daadwerkelijk bij Cook's Cove en de Hole in the Wall een kijkje te nemen. Waar we omhoog gingen door groene weilanden, daalden we nu door een regenwoud. Bizar die natuurcontrasten.

Na de tocht hebben we een plekje aan zee in Tatapouri gevonden. We hebben de wekker om 5:00 uur gezet, want hier komt de zon als eerste in de wereld op en dat willen we natuurlijk niet missen!!