Het ophalen van de camper

21 november 2016 - Waipoua Kauri Forest, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we ons backpackers hostel verlaten om onze camper op te halen! We namen een taxi en in een half uur waren we voor slechts 15 dollar aan de andere kant van Auckland! Zo goedkoop omdat we een reclame van Uber tegenkwamen dat nieuwe klanten eenmalig 30 dollar tegoed kregen. We waren voor 10.00 uur bij het camperbedrijf aangekomen en werden direct geholpen. Daar bleek dat onze camper nog niet gearriveerd was.. Maar flexibel als we zijn, namen we een andere, zelfde model, maar dan wit. Helaas zat hier geen iPoddock bij, maargoed.. Na tips van verschillende familieleden hebben we de camper goed nagekeken op deukjes, kransjes en oneffenheden. Een andere tip was, check ff waar het reservewiel en de krik zitten. Wat bleek!! Zat er niet bij en ze wisten ook niet waar vandaan te halen. Ondertussen was de mechanic met pauze (2 uur) en 4 uur later was alles compleet en waren we dan eindelijk onderweg in ons nieuwe huis.

En wat hebben we een leuk nieuw huisje! Hij rijd fantastisch, wel even wennen aan de andere kant van de weg, vooral het knipperlicht aan doen is lastig, dan gaan al snel de ruitenwissers aan. Voorbij Auckland werd het uitzicht als maar mooier en mooier. We rijden door de bergen en heuvels en genieten van de vele mooie uitzichten. We zijn naar Kai Iwi lakes gereden. Dit is een meer met erg helder water en het is hier heel rustig! We reden door naar Waipoua Forest. Een weg met heel veel haarspeldbochten! En het lijkt alsof je door een tropisch regenwoud rijd. Hier hebben we een camping opgezocht. We staan tussen allemaal mooie bomen, en er is een riviertje op de camping. Ook miljoenen muggen... We hebben onze eerste maaltijd gemaakt op één gaspit. Groene asperges met lamsvlees. Was best een succes. Nu gaan we voor het eerst in ons nieuwe onderkomen slapen, gezellig!!

1. Bert en Jet:
    29 november 2016
    Groene asperges met lamsvlees?!Respect!
  2. Harriet:
    29 november 2016
    Miljoenen muggen! Loes heb je er last van gehad?