Adelaide en de Fleurieu Peninsula

6 maart 2018 - Goolwa, Australië

In de middag van zaterdag 3 maart komen we aan in Adelaide. Het voelt een beetje als thuiskomen, want hier zijn we al eerder geweest. We hebben in ieder geval wat te vieren, we zijn Australië dus helemaal rond geweest. En dat in 13 maanden, 57 weken of 404 dagen. Best een mijlpaal voor ons! We gaan eerst naar een van de mooiste Botanische tuinen ter wereld en het Zuid-Australië museum, wat Loes de vorige keer zo mooi vond. Vervolgens hebben we een picknick in het park gedaan op ons voor kerst gekregen picknickkleed met op de boerenmarkt gekochte harde worst en in een wijnhuis gekocht flesje rosé.

Een maand lang van medio februari tot medio maart is het totale gekte in Adelaide, want dan is het jaarlijkse Fringe Festival. Iedere dag en vooral in de weekenden zijn er optredens van artiesten, komieken, theatervoorstellingen en feesten. Echt op heel veel verschillende plekken in de stad zijn deze festivalterreinen. Wij gaan naar twee verschillende terreinen. We struinen een beetje rond en genieten van al het gebeuren. Vlak voordat het donker wordt verlaten we Adelaide en rijden we via het strand naar een overnachtingsplekje in de Fleurieu Peninsula, een schiereiland onder Adelaide. Om precies te zijn bij de Blewitt Springs.

De volgende dag rijden we langs de kust van de Fleurieu Peninsula. De weg heet de Great Southern Drive en de kust is hier mooi. Ook passeren we veel wijnhuizen, maar daar hebben we vandaag geen zin aan. We bezoeken Victor Harbor en zoeken later een camping in Goolwa. De eigenaren van deze kampeerboederij zijn super aardig en we hebben een gezellige middag/avond. De wijn vloeit rijkelijk en we eten zelfs samen: biefstuk van hun eigen runderen. Ook weten ze een goede en eerlijke automonteur om onze auto een servicebeurt te doen en al onze radiator- en verwarmingslangen te vervangen. Deze bezoeken we maandag 5 maart en voor de rest bezoeken we de regio. Op dinsdag 6 maart doen we eerst een historische wandeling in Port Elliot. Ook zijn de onderdelen voor onze auto binnen en wordt alles dus vervangen. De monteur staat ons toe om mee te kijken, dus een volgende keer zou ik het dus ook zelf kunnen. Wanneer de auto klaar is vertrekken we richting De oostkust. Op onze weg de Fleurieu Peninsula uit passeren we het mooie historische stadje Strathalbyn met z'n mooie gebouwen en later komen we in Wellington. We volgen onze navigatie en we denken dat we over een brug moeten. We rijden de hoek om en ineens is daar veerpond. Op het moment dat we aankomen ligt aan onze kant en zodra we op de veerboot zijn, vertrekt het ook direct. Wat een timing en wat zijn we verbaasd met deze oversteek. Het is al laat en wordt donker als we op de weg naar Mount Gambier zijn zoeken we een overnachtingsplek in natuurpark Mount Monster.