Adelaide

11 februari 2017 - Adelaide, Australië

In Adelaide hebben we één hele dag, zaterdag 11 februari, voordat we terugrijden naar Melbourne. We staan op tijd op, om Adelaide te verkennen. Onze eerste bezienswaardigheid is de Botanische Tuin. Een mooi park, waar we gelukkig veel schaduw vinden, want het is ontzettend warm die dag, zo'n 40 graden.

Na de tijd gaat Loes naar twee musea en ik loop de stad in. Fantastisch idee om musea te bezoeken als het 40 graden is! Erg educatief en er is airconditioner! Terug bij het hostel ontmoeten we een Engelse jongen, en een Canadees meisje, Sandy. We raken aan de praat en huren samen een fiets en fietsen, naar Henley Beach. Hier blijven we een tijdje. Het zeewater is warm hier! Echt heerlijk om in te zwemmen. Toch hebben we een dubbel gevoel omdat het wel Adelaide is, en er zijn hier zo af en toe haaien langs de kust. Hierna fietsen we door naar Glenelg Beach, waar een festival is. De tickets kosten 150 dollar. Dus we besluiten vanaf het strand mee te luisteren, het geluid is prima van een afstandje. We moeten de fietsen voor het donker inleveren. Dus we fietsen weg als het begint te schemeren. De weg terug ging over een erg drukke driebaans snelweg waar je in Nederland nooit met je fiets mag komen, dat verklaart die verplichte helm...

Verder is Adelaide voor ons niet zo'n bijzondere stad. We zijn dus blij dat we de volgende dag onze auto ophalen voor ons volgende avontuur. The Gampians!

1. J van Blanken:
    27 februari 2017
    Hoi Tom en Loes. Wat zien jullie toch allemaal mooie plaatsen en ik vind de foto's zo prachtig. Wat geweldig die pelikaan en schattig die koalabeertjes. Ik heb gehoord van Mart dat jullie werk hebben voor 6 weken in een koffie en/of broodjeszaak. Ik heb de foto van dat zaakje gezien. Lijkt me erg netjes. Ik wens jullie veel succes. Met mij gaat het goed. A.s. Zaterdag ga ik met Gerrie, Jos, Bert en Jet uit eten in Enschede. Veel liefs van mij, oma.
  2. IRMA THRESIA ALBERTA Westerbeek Westerhof:
    27 februari 2017
    adem benemend zo,n prachtige natuur,fijn dat wij zo ook een beetje mee kunnen genieten''van jullie belevenissen !! xx
  3. Johan Keizer:
    1 maart 2017
    Hoi wereldreizigers!!
    We genieten van jullie avonturen. Veel plezier aan de andere kant van de wereld.
    Groetjes Johan en Thea