Agnes Water/Town of 1770

28 mei 2017 - Agnes Water, Australië

Vandaag, zaterdag 27 mei, rijden we naar Agnes Water en Town of 1770. We willen hier een paar mooie wandelingen doen en surfles gaan volgen. We komen al op tijd aan in Agnes Water waar we de surfles boeken. We hebben nog de hele middag en rijden als eerst naar de camping, waar we ons kamp opzetten. Hierna rijden we door naar Town of 1770, een schiereiland vier kilometer verder op. Het schijnt dat Captain Cook hier aan land kwam in 1770, maar ze doen er hier niet zo hysterisch over als in Nieuw-Zeeland, waar bijna alle naar of door Cook is genoemd. Behalve dat de weg ernaar toe de "Captain Cook Drive" is. In Town of 1770 doen we "Headland Walk" waar we de zonsondergang bekijken. Heel mooi zakt die grote oranje bol de zee in.

Hierna halen we Kelly op die we in Melbourne hadden ontmoet. We hebben samen met Manon, haar reisgenootje, en haar de Great Ocean Road bereden, en hadden nog steeds contact met haar. Ze was ook al een keer op bezoek geweest in Sydney. Ze reist niet meer met Manon samen en we besluiten om een tijdje samen te reizen. Wij slapen in de auto, zij in een onze tent. Tijdens onze vorige trip ging het ook goed, dus dat zal nu ook wel goed gaan.

De volgende dag, zondag 28 mei, hebben we eerst een korte wandeling gedaan en daarna hebben we met z'n drieën surfles bij "Reef 2 Beach" gehad. We kregen eerst een halfuurtje theorie, toen een halfuurtje praktijk op het strand en vervolgens mochten we het in praktijk brengen in het water. De instructeur was een echte oude "rock and roll" surfers dude! Beetje een Hulk Hogan uiterlijk had hij. Een jaar of 60, lang blond/wit haar en een zongebruind huidje. En in iedere zin gebruikte hij het woord Guy's... heel vervelend. Allright Guy's! Desondanks was de les leerzaam en erg leuk! Vooral in het water zelf! Echt een kick als je op het board staat en met de golf mee word gedreven! Best een intensieve ervaring en we gaan het zeker vaker doen!

Na het surfen doen we een wandeling door een bos langs de kust. Na een tijdje stuitten we op duizenden vlinders met hele mooie turquoise en bruine vleugels. Ze vlogen overal, wanneer we langs de bosjes liepen, kwamen ze vanuit alle hoeken om je heen fladderen! Het leek wel een film! Een hele mooie en bijzondere ervaring.

Na de wandeling verlaten we Agnes Water en rijden we richting het Noorden. Op zo'n zestig kilometer voor Gladstone stoppen we op een restarea waar we ons kamp opslaan. We ontmoeten hier Sean, een Canadees, die op zijn motorfiets ongeveer dezelfde route als ons maakt. We nodigen hem uit om een kaartspel met hem te spelen. Het was erg gezellig.

1. Harriet:
    12 juni 2017
    Bijzonder zoveel vlinders bij elkaar om daar doorheen te lopen!