Cedar Creek Falls, Dingo Beach, Bowen en Townsville

11 juni 2017 - Townsville, Australië

Na ruim een prachtige week in Airlie Beach met als hoogtepunten de skydive en the Whitsundays verlaten we dit dorpje op vrijdag 9 juni. Onze volgende lange stop is 450 kilometer verderop in Townsville, waar de veerboot naar Magnetic Island vertrekt. We hebben drie dagen de tijd om hier te komen, dus we doen het rustig aan. Yvonne en Kelly rijden met ons mee naar Townsville. Dat betekent dus gezelligheid in de auto en daarnaast delen we de benzinekosten wat altijd mooi is meegenomen. We gaan als eerst naar de Cedar Creek Falls, een mooie waterval waar we de ochtend rustig doorbrengen. We komen hier twee meisjes tegen waar we in Cape Hillsborough een avond hebben doorgebracht en waar we samen de kangaroos op het strand mee hebben bekeken tijdens de zonsopgang. Na de lunch rijden we door naar Dingo Beach. Wat een mooie stranden zijn hier, maar de hoofdreden dat we hier zijn is, omdat we hier kunnen snorkelen vanaf het strand. Het rif ligt slechts op tweehonderd meter van de kust. Na een uurtje te hebben gesnorkeld zijn we doorgereden naar een camping.

De volgende ochtend zaterdag 10 juni rijden we naar Bowen, slechts een half uurtje rijden. In Bowen bezoeken we vier hele mooie stranden en doen we een korte wandeling naar een heuvel waar we een heel mooi uitzicht over deze stranden en baaien hebben. We zien de verschillende kleuren in het water en riffen, erg mooi. Vandaag doen we verder niet zoveel en rijden al op tijd naar een overnachtingsplek. Met twee extra mensen in de auto, willen we graag voor het donker daar aankomen, omdat zij hun tentjes nog moeten opzetten. Daarnaast is het wel makkelijk voor het koken.

De volgende dag, zondag 11 juni, is het nog maar 100 kilometer naar Townsville, waar we de dag doorbrengen. We bezoeken hier "The Strand" en de Lagoon waar we onze lunch nuttigen, een heerlijk broodje hamburger van de barbecue. Hierna gaan we naar de Jezzine Barracks en een oorlogsmonument dat boven op de kliffen staat. Vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht op Magnetic Island. We lopen terug over het pad over de kliffen en onder ons zien we een stingray in het water. Het is altijd weer een geluksmomentje als we wildlife spotten. Na de korte wandeling rijden we naar Castle Hill, een rotsachtige heuvel midden in de stad, waar we een mooi uitzicht over Townsville hebben. Hier ontmoeten we een Australisch gepensioneerd stel die de hele wereld al hebben afgereisd. En nu onderweg zijn naar de ruige Cape York. We krijgen handige tips over werk vinden in Australië en over alle lastige offroad tracks die ze al hebben gedaan.

In Townsville zetten we Kelly en Yvonne af bij eerdere reisgenoten van hun, ze gaan met z'n tweeën naar Magnetic Island, want wij hadden dit al los van hen geboekt. Daarnaast verlaat Kelly na Magnetic Island onze auto en reist ze alleen verder. Yvonne reist met ons mee naar Cairns, nog zo'n ruim vierhonderd kilometer.

1. Harriet:
    30 juni 2017
    Leuk dat jullie handige tips krijgen van het Australische stel