Rainbow Beach

22 mei 2017 - Rainbow Beach, Australië

We staan vroeg op en genieten van een ontbijtje in de ochtend zon. We hoeven vandaag slechts 60 kilometer te rijden naar Rainbow Beach waar morgen onze tour naar Fraser Island begint. Fraser Island staat sinds 1992 op de Werelderfgoedlijst, omdat het het grootste zandeiland ter wereld is met een oppervlakte van 120km bij 15km en is de enige plek ter wereld waar regenwoud op zand groeit. Op het eiland kun je alleen met een fourwheeldrive komen, omdat alle wegen dus van zand zijn. Veelal van dat losse witte diepe zand. We hadden het met onze eigen Jeep kunnen doen, maar het leek ons beter om het met een tour te doen. Je ontmoet mensen en je auto loopt geen schade op van al het zand, zoute water en ruige terrein.

Na een korte rit komen we al vroeg aan in Rainbow Beach waar we inchecken in het Dingo's hostel. We konden hier mooi onze was doen en eindelijk weer genieten van een warme douche. Na ons te hebben opgefrist zijn we naar de Carlo Sandblow gegaan, een 120 meter hoge zandduin op een klif. Super mooi om te zien en we hadden hier een prachtig uitzicht over de oceaan en de baai. Hier hebben we een tijd lekker lopen genieten van de rust en het uitzicht. Vanaf de hoge duinen kon je ook sandboarden. Na een steile klim omhoog, doken we hier op onze bodyboards met volle vaart naar beneden. Een leuke ervaring, maar dat elke keer omhoog klimmen is best pittig dus we doen het slechts een paar keer.

We hebben onze briefing van de Fraser Tour om 16:30 uur, waar we onze groep ontmoeten en de do's en don'ts te horen krijgen. 's avonds spelen we nog een potje pool en pakken we onze tassen in voor de tour.

1. Harriet:
    3 juni 2017
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal!
  2. Bert en Jet:
    3 juni 2017
    Wat een supermooie foto's! Nooit gedacht dat Australië zo'n verscheidenheid aan landschap heeft. Echt prachtig. En toch blij dat jullie de wandelschoenen mee genomen hebben of niet? Kus van ons X
  3. J van Blanken:
    6 juni 2017
    Wat een prachtige foto,s. Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie en de hele reis. Met mij gaat het ook goed. Jullie moeten niet steeds op die uiterste puntjes van een rots gaan zitten of staan. Wij weten wel dat dat kan. Neem geen risico. Heel veel kusjes en een prettige voortzetting van deze wereldreis. Ik ga 24 Juni met een vriendin naar Het Beierse Woud in Duitsland. Groetjes oma.