Akaroa en de Banks Peninsula

3 januari 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Vandaag zitten we lang in de auto op weg naar Akaroa, gelegen in de Banks Peninsula 80 kilometer onder Christchurch. We komen wederom door woestijnachtig landschap. Nu snappen we waar de gids van de Fox Glacier het over had. Het regent in de Southern Alps zoveel dat er daarachter bijna niks meer valt. Bizar om te zien. Ondanks dat het daar weinig regent hadden wij weer een dag dat het wel regende. Ook komen we onderweg allemaal mooie felgekleurde bloemenvelden tegen in veel verschillende kleuren, heel mooi. We zien ze in roze, paars, geel, lila, wit en varianten van deze kleuren. Halverwege de route naar Christchurch komen we langs een punt waar een aantal kleine huisjes/kraampjes in de Amerikaanse Wilde Westen stijl staan en heet route 66, deze weg heeft er ook wel wat weg van en het is leuk om te zien.

Na een rit van ruim vijf uur, zijn we aangekomen in Akaroa. Een klein (toeristisch) stadje met bijzondere Franse architectuur in de baai van de Banks Peninsula. Deze baai staat bekend om haar Wildlife zoals zeehonden, Blue Pinguïns, dolfijnen en soms zelfs orka's. We lopen wat door het stadje, maar vinden het verder eigenlijk niet zoveel aan, bovendien was het erg mistig. We besluiten dus maar verder te rijden richting Christchurch. We nemen een alternatieve route over de bergen en op het moment dat we boven zijn klaart het op. We hebben een prachtig uitzicht over het schiereiland en over verschillende strandjes aan de Stille Oceaan. We rijden naar een overnachtingsplekje op 30 kilometer van Christchurch.

1. Gerrie:
    11 januari 2017
    Oh, Heftig die aardbeving. Nou dat hebben jullie of alleen Tom dan meegemaakt en dat lijkt me genoeg. Mooi van die potvis.
    Genieten verder!!!
    Dikke kus van ons