Dagje strand en de Queen Charlotte Drive

8 januari 2017 - Rarangi, Nieuw-Zeeland

We staan op en moeten wederom twee uurtjes werken. Ondanks dat het rotwerk is, hebben we het voor een gratis overnachting ervoor over. Die 2 uurtjes werken, schelen ons 30 dollar per persoon per nacht. Dit keer hebben we er al iets meer handigheid in, al is het wel moeilijker om de frambozen te vinden, omdat we er gisteren al zoveel hebben weggehaald. Na het werk gaan we naar de woonkamer/keuken om te lunchen. We spreken de rest, die vandaag allemaal vrij zijn van werk en het plan hebben om te gaan surfen en te gaan wandklimmen. Flexibel als we zijn besluiten we mee te gaan en nemen we afscheid van Andrew en Melissa (onze werkgevers). We zijn weer welkom als we in de buurt zijn, dat houden we in gedachten.

We rijden naar Rarangi Bay waar een goed surfstrandje is en waar een grote rock is. Twee Argentijnen van de groep hebben alle benodigdheden om te gaan klimmen, dus we gaan eerst klimmen, heel leuk! Daarna gaan we naar het strand bij Whites Bay. Het od prachtig warm weer en het is erg gezellig. Op onze terug weg richting Piction, komen we weer langs Renwick en gaan we ze zeker nog een keer bezoeken.

Na de tijd gaan zij terug naar Redwick en vervolgen wij onze weg naar Piction. We rijden naar een gratis camping halverwege de weg naar Picton, maar helaas is deze helemaal vol. We besluiten door te rijden naar de Queen Charlotte Track via de Queen Charlotte Drive. Dit is een prachtige weg door de bergen, langs de fjorden. De Marlborough en om precies te zijn de Queen Charlotte Sound. Halverwege het startpunt van de Queen Charlotte Track overnachten we op een DOC-camping, zeer basic met alleen een toilet. We staan prachtig aan het water van de Sound, het is eb en we zien de mosselen liggen. 'S avonds zagen we een bijna volle maan en heel veel sterren, wederom prachtig om te zien, Welterusten!