Queen Charlotte Track, Cable Bay en Nelson

9 januari 2017 - Queen Charlotte Sound, Nieuw-Zeeland

We staan rustig op, ontbijten en ontmoeten een Fransman die wil liften richting Nelson. Wij gaan een stukje die kant op en besluiten hem mee te nemen, naar een voor hem strategischere plek om te liften. Eenmaal hem te hebben afgezet, gaan we naar het fietsverhuurbedrijf. We willen namelijk de Queen Charlotte Track gaan mountainbiken. Het is een track van 70 km en wij dachten dit wel in één dag te kunnen fietsen, maar het blijkt een advanced route te zijn, technisch dus redelijk moeilijk, en ervaren mountainbikers kunnen het in twee tot drie dagen. Wij hebben nog nooit in de bergen gefietst en hebben niet zoveel tijd, dus we doen vandaag maar een dagwandeling. Het begin, of eigenlijk het eind, van de Queen Charlotte Track. Het is een prachtige wandeling, makkelijk maar met een fantastisch uitzicht over de Queen Charlotte Sound. We zien mooie verlaten strandjes en baaien en we lopen door een heel mooi stukje regenwoud. Na de wandeling vervolgden we onze weg richting Nelson.

Iets voorbij de parkeerplaats van de track lopen twee wandelaars die, zodra ze ons zien, hun duim opsteken om te liften. We stoppen en het blijkt een Nederlands stel te zijn die de Te Araroa Trail lopen. Dit is een trail van 3000 kilometer van Cape Reinga naar Bluff, dus van het Noordelijkste puntje naar het Zuidelijkste puntje. Respect! En erg interessant. Na een korte rit van 30 minuten en een leuk gesprek zitten we hen bij hun overnachtingsplek af en vervolgen onze weg naar de Pelorus Bridge. Hier stoppen we voor koffie met een ijsje en bekijken we deze brug. We vinden hem eigenlijk niet zo bijzonder, dus rijden snel verder naar Nelson.

Na een uurtje rijden komen we bij de afslag naar Cable Bay. We nemen de afslag en komen bij een hele mooie baai. We lopen naar de Lookout en genieten van het uitzicht. Vanaf hier is het nog een half uurtje rijden naar Nelson, waar we Ons eten koken op een parkeerplaats. Na het eten besluiten we de Centre of New Zealand Walk te lopen. Dit is een heuvel waar we een heel mooi 360 graden panoramisch uitzicht over de stad, het binnenland en de stranden hadden. In de verte zagen we ook Abel Tasman National Park liggen. Na de wandeling zoeken we een plekje om te overnachten. We raken aan de praat met een Canadees stel, die een goed plekje weten, dus besluiten hun te volgen. Vervolgens hebben we de hele avond samen biertjes en cider lopen drinken, we hadden wederom een hele gezellige avond!

1. Bert en Jet:
    11 januari 2017
    Mooie verhalen weer! Wat een rijkdom om zoveel mensen te ontmoeten van over de hele wereld. Dikke knuffel van ons!x
  2. Gerrie:
    Klinkt geweldig allemaal.
  3. Benno:
    11 januari 2017
    Wat ben ik toch een ouwe lul.
    Enorm jaloers op jullie fantastische belevenissen. Heb je je leven lang iets om over mijmeren.