Mount Victoria en Te Papa

12 december 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en ontbeten met een zonnetje. Het was goed weer dus we dachten: "laten we vandaag Mount Victoria maar doen, want dan hebben we goed zicht!" Vanaf de berg hadden we een mooi uitzicht over de stad Wellington, de haven en de baai. Daarna zijn we naar het Te Papa museum geweest. Het staat in de top 10 mooiste musea ter wereld en het is gratis! We kwamen van alles te weten over Nieuw-Zeeland. Kunst, muziek, geografie (vooral het aardbeving- en vulkaangedeelte vonden we interessant) en inheemse dieren, zowel levende als uitgestorven. Zo hadden ze in Nieuw-Zeeland de Moa, een niet-vliegende mega grote vogel. Vergelijkbaar met een struisvogel, maar dan veel dikkere benen. En ze hadden hier de reuze-adelaar, deze had een spanwijdte van 3 meter. Helaas beide uitgestorven door de mens. Ohja en ze hadden in het museum ook een onderdeel wat de mens voor invloed op de wereld en vooral Nieuw-Zeeland had en natuurlijk een onderdeel over de Maori-cultuur. Al met al een rustig dagje!