Orako Korako, Kinloch en Taupo

9 december 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vanochtend zijn we eerst naar Orako Korako, the Hidden Valley, geweest. In the middle of nowhere, er was geen bereik, stond een kiosk en een paar huisjes. Vanaf daar gingen we met een bootje een meer over en kwamen we in een vallei. Het landschap leek een beetje op de maan. Overal waren kraters. Ook waren er veel kokende modderpoelen en felblauwe mega diepe hot springs. Ook waren er een aantal geisers die water omhoog spoten. Er hing een constante hete damp boven de grond en de grond had prachtige kleuren geel en oranje afgewisseld met wit en grijs, en groen, net een schilderij.

Op de terugweg naar Taupo gingen we op de gok ergens een keer af en we kwamen bij het plaatsje Kinloch met een heel leuk baaitje aan het meer van Taupo. Supermooi! Er was bijna niemand, in tegenstelling tot het toeristische Taupo en we hebben hier lekker gezwommen en een heerlijk koud biertje gedronken aan het strand. Het water was ijskoud, maar de zon scheen heerlijk dus we waren zo weer opgewarmd. Daarna zijn we terug gereden naar Taupo en naar de Campground gegaan.

Ik ben gaan koken en Loes is 5 kilometer gaan hardlopen. Op de campground kwamen we de Fransman tegen die we eerder al hadden ontmoet in Rotorua. Samen met hem zijn we bij onze buren gaan zitten waar iemand gitaar aan het spelen was. Erg gezellig onder het genot van een aantal biertjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lea & Maurice:
    10 december 2016
    Mooi lieverds. Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn. Idyllisch...X
  2. Bert en Jet:
    10 december 2016
    Wat een mooie foto's hebben jullie gestuurd! Zo fijn om te zien waar jullie zijn geweest!
  3. Nathalie Pijnenburg:
    10 december 2016
    Heey Tom en Loes! Leuk hoor jullie reisverhalen! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!! Prachtige foto's ook. Mis alleen wel de foto's waar jullie zelf op staan ;-) Nog heel veel plezier!!!
  4. Lisa:
    10 december 2016
    Wat een avonturen maken jullie mee! En erg vermakelijk om te lezen allemaal. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet ervan beide en ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen.
    Liefs Lisa xxx
  5. Gerrie:
    11 december 2016
    Wat geweldig om te lezen en jullie te volgen.
    Genieten samen xxx