Taupo

8 december 2016 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Vandaag sliepen we uit, omdat het de hele dag zou gaan regenen. Tegen 10:30 reden we weg van de campground naar het plaatsje Taupo. In Taupo parkeerden we de auto en liepen we door het park en de haven. Het was nog steeds aan het regenen dus het was niet veel aan. We gingen dus maar even ergens, in een leuk kleurrijk koffiebarretje, koffie drinken. Daarna dus de winkelstraten gaan struinen om even later weer terug te keren naar de auto. Toen we weg wilden rijden zagen we een papiertje onder de ruitenwissers steken. Het bleek een boete te zijn van $30,-. Wij lichtelijk geïrriteerd naar het gemeentehuis van Taupo om de boete te betalen. Wij gaven aan dat nergens stond hoe lang je mocht parkeren, maar zij gaf aan dat overal bordjes stonden met P60, P30 of P120. Wij hadden deze wel gezien, maar dachten dat dit parkeerzones waren, want overal stonden andere getallen. We zagen deze ook al in andere plaatsen, maar het betekend dus dat je zolang als het desbetreffende getal mag parkeren. Hier kregen we ook te horen dar er onder de parkeervakken sensoren zaten, zodat ze precies wisten hoeveel te lang we daar hadden gestaan. Erg vreemd om dat te horen van het verder digitaal zo achtergestelde Nieuw-Zeeland.

Maargoed jammer van de boete, maar het heeft onze dag niet laten verpesten. Daarna zijn we naar de Hotpool in het park geweest. We hadden een privé pool doordat we verder doorliepen de de menigte. Deze was wel wat heter dan die andere, maar dat vonden we juiste wel lekker! Na de Hotpool zijn we, voor het eerste tijdens deze reis, uit eten geweest. We zijn bij een goed restaurant uit eten geweest en hebben echt genoten. We hadden allebei een erg goede steak en Loes had er nog ribbetjes bij. Natuurlijk hoorde er ook een lekker flesje wijn bij!

1. Andrea:
    9 december 2016
    Wel even lekker he, zo'n rustig dagje! Ik verheug me op de rest van jullie berichten en
    bedankt voor de mooie foto's!