Teleurstelling, Dessert Road en een gezellige avond

10 december 2016 - Eketahuna, Nieuw-Zeeland

Het regent vandaag, en dat blijft zo. Dus zijn we naar het centrum van Taupo gereden. Ze waren hier bezig met the halve Iron Man (1,9 km zwemmen, 90 km fietsen en 21 km hardlopen), leuk om even te zien. We zijn naar de bibliotheek gegaan om daar onze apparatuur op te laden en verhalen en foto's te uploaden. Morgen willen we de Alpine Tongoriro crossing lopen. Dus we reden naar Turangi, een plaatsje aan Lake Taupo, ongeveer 50 kilometer ten zuiden van de plaats Taupo, om informatie te vragen over de track en het weer van morgen. Helaas blijft het de komende dagen slecht weer, de sneeuwgrens al op 1700 meter, en de wind op de bergen is te hard, dus te gevaarlijk om te lopen. Gelukkig komen we op de terugweg ook langs deze crossing, dus dan hebben we hopelijk meer geluk!

We besloten door te rijden richting Wellington. Onderweg reden we door de dessert road, het lijkt hier op een woestijn met allemaal rare grassoorten. Het was ook een oefenterrein van het leger. Na de woestijn kwamen we door bergen met veel groen en bruggetjes over rivieren. Het landschap is hier enorm afwisselend, en alles is mooi! Onderweg kwamen we langs de "Stonehenge New Zealand" bij Carterton. Wij dachten: "wauw Stonehenge". Eenmaal aangekomen bleek dit niet meer te zijn dan een paar op elkaar gestapelde stenenkring van beton van ongeveer 2 meter hoog. Niets in vergelijking met de echte Stonehenge in Engeland, een echte teleurstelling dus.

Na zo'n 300 km te hebben gereden vandaag, zijn we 150 km voor Wellington in Eketahuna gestopt. We staan op een camping voor 5 dollar pp. Erg goedkoop, we hebben zelfs een warme douche! En een fijne keuken met overdekt terras, je kan hier dus droog zitten tijdens het slechte weer van vandaag. We komen aan de praat met een echte Kiwi. Deze man was in mijn opinie onverstaanbaar, maar we deden ons best! We kregen bbq les van de beste man en de steak smaakte verrukkelijk. Daarna hebben we nog wijn met hem gedronken. Het was leuk om van een echte Nieuw-Zeelander wat ins en outs over het land, de cultuur, etc. te weten te komen. Ondertussen kwamen we ook aan de praat met een Spaans stel. Van hen hebben we ontzettend lekkere mosselen mogen proeven en we hebben ook het recept gekregen. Het was wederom een erg gezellige avond met ons vijven!

1. Benno:
    13 december 2016
    Mensen ontmoeten. Dát is de rijkdom!
  2. Stan:
    17 december 2016
    Loes moest jij niet meedoen aan The halve iron man? Super leuk om jullie verhalen te lezen houd dat vol!